تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۳
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۹۰۹۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان گلستان اعلام کرد:

تقویت زنجیره‌های ارزش در گلستان با جدیت، پیگیری می‌شود/ تدوین ۳۰ سند توسعه در استان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان اعلام کرد که یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل تقویت زنجیره‌های ارزش در این استان است؛ موضوعی که با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش می‌متالز، نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی در خصوص توسعه خدمات کسب و کار در استان گلستان، با حضور «محمدحسین اسدی» مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت، «درویش‌علی حسن‌زاده» مدیرکل صمت استان گلستان و سایر مسوولان ذیربط، در محل سالن جلسات اداره کل صمت گلستان، برگزار شد.

در این نشست، حسن‌زاده مدیرکل صمت استان گلستان، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، گفت: صنایع غذایی بسیار خوبی در استان داریم که زنجیره ارزش آن‌ها تکمیل نیست؛ به‌عنوان مثال گلستان در حوزه تولید گندم و آرد جزو سه استان برتر کشور است، ولی از صنایع پائین دست آن در استان خبری نیست.

وی با بیان اینکه یکی از مهمتریکن برنامه‌های این اداره کل تقویت زنجیره‌های ارزش در استان گلستان است که با جدیت این موضوع پیگیری می‌شود، افزود: تا وقتی که نتوانیم این زنجیره‌ها را تقویت کنیم، به توسعه دست پیدا نخواهیم کرد.

مدیرکل صمت استان گلستان با اشاره به تدوین ۳۰ سند توسعه در این استان، یادآور شد: دو سند از جمع این ۳۰ سند شامل سند راهبردی صنعت و معدن و سند راهبردی بازرگانی استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت در حال تدوین است و به‌طور کلی تمامی این اسناد حول محور مزیت‌های رقابتی و تجارت خارجی است.

وی با بیان اینکه در ۳ حوزه صنعت آرد، صنعت صدف کوهی و بحث ید، به‌دنبال ایجاد زنجیره ارزش افزوده هستیم، خاطرنشان کرد: در صنعت آرد، ایجاد صنایع شیرینی و شکلات با توجه به کیفیت آرد استان و بازار آسیای میانه را دنبال خواهیم کرد.

حسن‌زاده اضافه کرد: در بحث صنعت صدف کوهی نیز که مغفول مانده و در حال حاضر تنها در حوزه خوراک دام و طیور از آن استفاده می‌شود؛ در حالیکه می‌توانیم در صنایع آرایشی و بهداشتی و بسیاری از صنایع دیگر نیز از آن بهره ببریم، هم اقداماتی صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در بحث ید، گلستان تنها استان کشور است که از این مزیت برخوردار بوده و در کل دنیا نیز با احتساب ایران، تنها ۸ کشور تولید کننده این ماده معدنی با ارزش هستند که لازم است زنجیره ارزش آن را تکمیل کنیم.

مدیرکل صمت استان گلستان همچنین به صنعت فرش دستباف استان اشاره کرد و گفت: نسل جوان ما تمایلی به بافندگی ندارند و لازم است به این هنر صنعت استان توجه جدی‌تری کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده