تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۹۰۹۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تأکید رئیس هیات‌مدیرۀ چادرملو:

ضرورت تأمین زیرساخت‌ها، هم‌زمان با ایجاد واحد‌های صنعتی و معدنی

‌می‌متالز - دکتر محمود صلاحی رئیس هیات‌مدیرۀ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در جلسه بررسی طرح‌های توسعۀ شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه با اشاره به اهمیت توسعۀ طرح‌های زنجیره فولاد در کشور گفت: توسعۀ صنعت در هر منطقه‌ای می‌تواند مشکلات و مزایایی برای مردم در پی داشته باشد که بخشی از پیامد‌های آن اجتناب‌ناپذیر است، اما در صورت پیش‌بینی و تأمین زیرساخت‌ها ازجمله آب، برق، راه و گاز و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی، نه‌تن‌ها از بروز مشکلات پیشگیری خواهد شد، بلکه موجب توسعه پایدار و بهبود فضای کسب‌وکار نیز می‌گردد.

به گزارش می‌متالز، دکتر صلاحی همچنین چابک‌سازی شرکت‌ها را ازجمله عوامل افزایش بهره‌وری و راندمان تولید عنوان کرد و افزود: ارتقای توان و دانش نیرو‌های موجود در هر شرکتی بر جذب نیرو و افزایش کمی پرسنل ارجح و منطقی‌تر است؛ لذا به‌کارگیری نیرو‌های کیفی مهم‌ترین عامل رشد یک ساختار تولیدی است.

وی از تلاش مدیران، کارکنان و کارگران این شرکت که طی سال‌جاری در جهت افزایش بهره‌وری و سودآوری شرکت تلاش کرده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

بر اساس همین گزارش، در این جلسه پس از توضیحات مهندس طاهرزاده مدیرعامل چادرملو در خصوص عملکرد و شرایط فعلی شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعۀ چادرملو با دارابودن اکثریت سهام آن، مهندس علیرضا رحیم، مدیرعامل این شرکت در گزارش مبسوطی به تشریح طرح‌های دردست‌توسعۀ سرمد پرداخت و گفت: خوشبختانه مراحل عملیاتی‌شدن طرح ساخت کارخانۀ ۶۰۰ هزار تنی شمش فولادی این شرکت پس از چند سال توقف هم‌اکنون در حال اجراست و ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی همچنین طرح احداث واحد ۱ میلیون و ۲۰۰ هزارتنی آهن اسفنجی و طرح کلاف میلگرد با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن در سال را ازجمله پروژه‌های در حال اجرای این شرکت عنوان کرد و روند اجرایی آن‌ها را نیز مطلوب دانست.

گفتنی است شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد در ۱۵ کیلومتری شهرستان ابرکوه در استان یزد واقع‌شده است و در حال حاضر سالانه ۴۵۰ هزار تن انواع میلگرد تولید می‌نماید.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده