تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۹۰۷۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سود پایه هر سهم کچاد به ۱۱۷۹ ریال در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۱ رسید

سود ۱۴ هزار میلیارد تومانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ۹ ماهه اول ۱۴۰۱

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱، معادل ۳۰ هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته و سود عملیاتی نیز در این مدت معادل ۱۳۱۴۹ میلیارد تومان گزارش شده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱، معادل ۳۰ هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته و سود عملیاتی نیز در این مدت معادل ۱۳۱۴۹ میلیارد تومان گزارش شده است. از سوی دیگر، سود عملیاتی در حال تداوم قبل از مالیات به رقم ۱۴ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان رسیده و براین پایه، سود خالص یا سود عملیات در حال تداوم به ۱۴ هزار و ۱۴ میلیارد تومان رسیده است. در نتیجه سود پایه هر سهم کچاد ۱۱۷۹ ریال اعلام شده است.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱، معادل ۳۰ هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته و سود عملیاتی کچاد در این مدت معادل ۱۳۱۴۹ میلیارد تومان گزارش شده است. سود عملیاتی در حال تداوم قبل از مالیات نیز به رقم ۱۴ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان رسیده و براین پایه، سود خالص یا سود عملیات در حال تداوم به ۱۴ هزار و ۱۴ میلیارد تومان رسیده است. در نتیجه سود پایه هر سهم کچاد ۱۱۷۹ ریال اعلام شده است.

صورت‌های مالی که در کدال بورس در دی ماه ۱۴۰۱ منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو با سرمایه ثبت شده ۱۱۹۰۰ میلیارد تومان، در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ بهای تمام شده عملیاتی معادل ۱۷ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان داشته که رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. این در حالیست که در این مدت معادل ۳۰ هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به ۹ ماهه اول ۱۴۰۰ معادل ۸ درصد کاهش داشته است.

انتصاب فنی مهندس طاهرزاده در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

شرکت چادرملو کاهش قابل توجه ۲۸ درصدی هزینه‌های عملیاتی، در این مدت داشته است و در نتیجه سود ناخالص شرکت در این مدت به ۱۳ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال قبل با رقم ۲۰ هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان با کاهش ۳۲ درصدی مواجه شده است.

۱۴ هزار میلیارد تومان سود عملیاتی در ۹ ماه

هزینه‌های فروش و اداری و عمومی نیز در این شرکت کاهش ۳۰ درصدی داشته و به ۶۳۵ میلیارد تومان رسیده است. براین پایه، سود عملیاتی چادر ملو در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۱ معادل ۱۳۱۴۹ میلیارد تومان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۳ درصدی داشته است.

همچنین سایر درآمد‌ها و هزینه‌های غیر عملیاتی کچاد معادل ۱۷۷۴ میلیارد تومان گزارش شده که رشد ۱۱۵ درصدی نسبت به ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ داشته است.

براین اساس سود عملیاتی در حال تداوم قبل از مالیات در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۱ در شرکت چادرملو به رقم ۱۴ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان رسیده که نسبت به رقم ۲۰ هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با کاهش ۲۷ درصدی مواجه شده است.

مالیات ۹ ماه نخست سال جاری نیز معادل ۹۰۸ میلیارد تومان برآورد شده است. براین پایه، سود خالص یا سود عملیات در حال تداوم به ۱۴ هزار و ۱۴ میلیارد تومان رسیده که نسبت به رقم ۱۸ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان مدت مشابه سال قبل کاهش ۲۳ درصدی داشته است. براین اساس باید گفت که شرکت چادر ملو در ۹ ماهه اول ۱۴۰۱ در مجموع با کاهش ۲۳ درصدی سود خالص و سود عملیاتی در حال تداوم مواجه شده است. به عبارت دیگر، کچاد با کاهش ۴۲۲۰ میلیارد تومان سود خالص در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شده است. سود خالص کچاد در سال ۱۴۰۰ نیز معادل ۲۶ هزار و ۹۴۷ میلیارد تومان اعلام شده بود.

براین اساس سود عملیاتی هر سهم ۱۰۳۰ ریال است که کاهش ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. سود غیرعملیاتی نیز ۱۴۹ ریال بوده که ۱ درصد افزایش دارد. سود ناشی از عملیات در حال تداوم ۱۱۷۹ ریال بوده که کاهش ۶۴ درصدی داشته است و سود پایه هر سهم نیز ۱۱۷۹ ریال اعلام شده که ۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل با رقم ۳۲۸۵ ریال کاهش نشان می‌دهد.

منبع: بولتن نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده