تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۹
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۲۹۱۱۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلا با کاهش ارزش دلار افزایش یافت

‌می‌متالز - در انتظار سخنرانی جروم پاول، در اواخر امروز درباره افزایش نرخ‌های بهره به دنبال داده‌های اقتصادی هفته گذشته، قیمت طلا افزایش داشت.

به گزارش می‌متالز، روز سه‌شنبه با کاهش اندک ارزش دلار، قیمت طلا افزایش یافت. معامله‌گران در انتظار سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در اواخر روز برای دریافت نکاتی درباره افزایش نرخ‌های بهره آینده به دنبال داده‌های اقتصادی هفته گذشته هستند. تا ساعت ۶:۴۶ به وقت تهران، هر اونس طلا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۸۷۳.۹۶ دلار رسید که معادل کمترین میزان خود از ۶ ژانویه در جلسه قبل بود. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸۸۶.۶۰ دلار رسید.

به گفته یک تحلیل گر بازار، علی رغم افزایش دیگری در ارزش دلار و سود، روند نزولی قیمت طلا محدودتر است که نشان دهنده برخی تلاش‌ها برای ثبات پس از فروش اخیر است. شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر در روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت. دلار ضعیف تر، طلای برحسب دلار را برای خریداران سایر ارزها، جذاب‌تر می‌کند.

قیمت طلا در ماه ژانویه از آستانه ۱۹۰۰ دلار در هر اونس عبور کرد با این امید که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا کندتر افزایش یابد، اما قیمت‌ها از آن زمان عقب نشینی کرده اند. فعالان بازار منتظر سخنرانی پاول هستند تا ببینند آیا او پس از داده‌های شغلی خیره‌کننده هفته گذشته، رویکردش تند می‌شود یا خیر. نقره اسپات با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۲.۳۳ دلار در هر اونس، پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۷۰.۹۴ دلار و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۵۹۶.۷۴ دلار رسید.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده