تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۹۱۶۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلای جهانی کاهش یافت

‌می‌متالز - روز دوشنبه قیمت طلا با افزایش ارزش دلار کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، روز دوشنبه قیمت طلا با افزایش ارزش دلار کاهش یافت در حالی که موقعیت‌های سرمایه‌گذاران را قبل از انتشار داده‌های تورم آمریکا که می‌تواند بر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد، افزایش داد. هر اونس طلا تا ساعت ۶:۳۲ صبح به وقت تهران با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸۶۱.۹۵ دلار رسید.

معاملات طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۷۲.۲۰ دلار رسید. هزینه نگهداری شمش به عنوان پوشش تورمی، زمانی که نرخ‌های بهره در راستای مقابله با تورم افزایش می‌یابد، بیشتر است. به گفته یک تحلیل گر بازار: ثابت شدن دلار آمریکا و سود بیشتر خزانه‌داری همچنان قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد، در حالی که انتظارات طولانی‌مدت کاهش تورم به چالش کشیده شده است.

شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت. دلار قوی تر، شمش بر حسب دلار را با جذابیت کمتر برای خریداران خارجی تبدیل می‌کند. سود اوراق ۱۰ ساله نزدیک به بالاترین سطح خود از ۶ ژانویه بود. بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، داده‌ها نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده ماهانه در ایالات متحده در ماه ژانویه ۰.۴ افزایش ماهانه داشته است.

بازنگری سالانه وزارت کار در روز جمعه نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه دسامبر به جای کاهش ۰.۱ در ماه گذشته، ۰.۱ در دسامبر افزایش یافت. هر اونس نقره با ۰.۵ دلار کاهش به ۲۱.۸۹ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ دلار کاهش به ۹۴۱.۰۶ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۷ دلار افزایش به ۱۵۵۲.۸۰ دلار رسید.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده