به گزارش میمتالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی شرایط کنونی سیاستگذاری برای صنعت خودرو را به منزله استمرار دخالت دولت در خودروسازیها دانست و گفت: دولت و وزارت صمت همواره دخالت در خودروسازیها را دنبال میکند، اما نظر مجلس بر حمایت و نظارت دولت بر صنعت خودرو است.
عزتالله اکبری تالارپشتی بر ضرورت رقابت میان خودروسازان، رقابتی بودن قیمت خودرو که بر کیفیت اثرگذار است و در نتیجه ایجاد حق انتخاب برای مصرفکنندگان تاکید کرد و اظهار داشت: شرایط کنونی سیاستگذاری برای صنعت خودرو به منزله استمرار دخالت دولت در خودروسازیها است. برنامه دولت حذف قرعهکشی بود، اما در ادامه شاهد متمرکزتر شدن قرعهکشی و فروش از طریق سیستم یکپارچه فروش بودیم. در فروش خودرو میبایست از شیوههایی که در سایر نقاط دنیا اجرا میشود، تبعیت نماییم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه عرضه در بورس میتواند مقدمهای برای حذف قرعهکشی، خروج صنعت خودرو از قیمتگذاری دستوری و فروش بر اساس آنچه در سایر خودروسازیهای دنیا اتفاق میافتد باشد، گفت: دولت و وزارت صمت همواره دخالت در خودروسازیها را دنبال میکند، اما نظر مجلس بر حمایت و نظارت دولت بر صنعت خودرو است.
اکبری تالارپشتی معتقد است: دولت میبایست میدان را به سود مردم و با دست فعالان عرصه تولید مدیریت نماید تا رقابت در صنعت، معدن و سایر حوزهها ایجاد شود. دخالت دستوری در اقتصاد هیچ گاه جواب نداده و دخالتهای دولت در میانه مسیر تحقق اهداف به عنوان مانع عمل میکند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامهها و ورود خودروسازان به حوزه ارتقای کیفیت محصولات و خدمات خودرویی خاطرنشان کرد: اگر دولت دخالت نکند رقابت میان خودروسازان داخلی و روند تولید به خوبی پیش خواهد رفت و این توان در میان خودروسازان وجود دارد. خودروسازان نمیبایست تنها به اقدامات انجام شده اکتفا نمایند.
منبع: خبرخودرو