تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۹۱۲۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کردستان:

چرخه کامل تولید و فرآوری مواد معدنی در استان اجرا شود

‌می‌متالز - استاندار کردستان گفت: چرخه کامل تولید و فرآوری مواد معدنی در این استان باید به اجرا درآید و از سرمایه گذاری در این حوزه حمایت ویژه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در مراسم طرح توسعه خط تولید کنسانتره سنگ آهن در شهرک صنعتی آونگان قروه اظهار کرد: استان کردستان روی ریلی قرار گرفته است که با انسجام و همت دوچندان مسئولان و مردم شاهد اتفاقات ارزشمندی در حوزه تولید و اشتغال خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه نگاه ویژه دولت و مجلس به کردستان نویدبخش چشم اندازه مثبتی برای این استان است، افزود: معادن یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان بوده که استفاده بهینه از آن دیر آغاز شده است، ولی در یک سال اخیر فعالیت‌های چشم گیری در این راستا انجام شد.

استاندار کردستان یکی از مهمترین برنامه‌های استان را جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و تمرکز بر ایجاد زنجیره ارزش خواند و گفت: حلقه دیگری از زنجیره فولاد را دهه فجر امسال در بیجار افتتاح کردیم.

زارعی کوشا یادآور شد: حرکت در راستای سرمایه گذاری بخش معادن را باید جدی گرفت و آن را تبدیل به گفتمانی کرد که آحاد مردم در آن سهیم باشند.

وی ادامه داد: در هر استانی مطالبه گری و مشارکت عمومی بیشتر باشد روند تحقق توسعه هم بهتر و سریع‌تر خواهد بود و بی شک هرجا هم مردم بی تفاوت باشند توسعه شکل نمی‌گیرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه استان در آستانه جهش معدنی قرار گرفته است، تاکید کرد: چرخه کامل مواد معدنی باید در استان شکل گیرد.

زارعی کوشا به عقد تفاهم نامه با ذوب آهن اصفهان در ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: مدیران این شرکت بزرگ تمایل داشتند ابتدا در حوزه تامین خوراک برای واحد‌های خود عمل کنند، ولی ما به هیچ وجه حاضر نیستیم فقط تامین کننده خوراک باشیم بلکه هدف ما اجرای کامل زنجیره فولاد در استان است.

وی بر جذب سرمایه گذاری در حوزه معادن تاکید کرد و یادآور شد: مهمترین معیار عملکرد مسوولان میزان خدمت ارائه شده آن‌ها به سرمایه گذاران است.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

عناوین برگزیده