تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۹۱۳۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات کالا‌های استان سمنان به ۳۵ کشور دنیا

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: کالا‌ها و محصولات این استان به ۳۵ کشور دنیا صادر می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی سعدالدین ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بازار‌های صادراتی این استان علی‌رغم تمام مشکلات و تحریم‌ها کاهش نیافته و حتی افزایش داشته است اظهار داشت: مقصد کالا‌های صادراتی استان سمنان رشد ۲۳ درصدی داشته است و در زمان حاضر محصولات این استان به کشور‌های بیشتری صادر می‌شود.

وی درباره هدف‌های کالا‌های صادراتی استان سمنان گفت: کالا‌های این استان حتی به کشور‌های اروپایی نیز صادر می‌شود.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه محصولات استان سمنان به کشور‌هایی مانند امارات، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، روسیه، پاکستان، عراق، افغانستان و کویت صادر می‌شود افزود: ایتالیا، چک، ژاپن، هند، ازبکستان و ارمنستان از دیگر کشور‌ها و مقاصد کالا‌های صادراتی استان سمنان است.

سعدالدین با اعلام اینکه اقلام و محصولات متعددی از استان سمنان به دنیا صادر می‌شود تصریح کرد: مواد شوینده، هیدروکسید سدیم، هیدروکربن سبک، ظروف پلاستیکی، ورق آلومینیوم و سیم و کابل برخی از این اقلام است.

وی از سرب تصفیه‌نشده، روغن تصفیه‌شده، اسید سولفوریک، میتل استات، شیرخشک، کرک و پشم، کولر آبی، آبگرمکن، کلسیم کلراید، کاشی و سرامیک و پودر باریت به‌عنوان دیگر کالا‌های صادراتی استان سمنان نام برد.

مدیرکل گمرک استان سمنان با ابراز اینکه ارزش کالا‌های صادراتی علی‌رغم کاهش وزنی ۳ درصدی افزایش ۲۳ درصدی داشته است گفت: این افزایش نشان می‌دهد که کالا‌ها و محصولات صادراتی دارای ارزش افزوده بیشتری شدند.

سعدالدین خاطرنشان کرد: در مدت ۱۰ ماه امسال بیش از ۲۴۳ هزار و ۸۹۴ تن کالا از استان سمنان به سایر کشور صادر شده است و ارزش این صادرات ۹۷ میلیون و ۵۷۶ هزار دلار بوده است.

وی درباره واردات کالا از سایر کشور‌ها به استان سمنان نیز گفت: کالا‌های وارداتی به استان از نظر وزنی ۷.۱۱ درصد و از نظر ارزش ۷.۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه عمده اقلام وارداتی مواد اولیه و ماشین‌آلات کارخانه‌جات و قطعات مورد نیاز این کارخانه‌جات بوده است اضافه کرد: این کالا‌ها به‌طور عمده از کشور‌های ترکیه، آلمان، چین، ژاپن، چک و امارات وارد شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده