تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۳
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۹۱۷۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش بانک مرکزی از رشد اقتصادی ۳.۶ درصدی در سه ماهه دوم سال

‌می‌متالز - بانک مرکزی اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی در سه ماه دوم سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳.۶ درصد بیشتر شد و رشد اقتصادی بدون نفت هم ۳.۱ درصد بود.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی نماگر‌های اقتصادی سه ماهه دوم سال را منتشر کرد که رشد تولید ناخالص داخلی بر اساس پایه سال ۹۵ با احتساب نفت و بدون نفت به ۳.۶ و ۳.۱ درصد رسید.

براساس این گزارش، نرخ بیکاری در فصل تابستان به ۸.۹ درصد رسیده و تعداد جمعیت فعال ۲۶.۱ میلیون نفر اعلام شد. نرخ بیکاری در شهر‌ها و روستا‌ها ۹.۶ و ۶.۸ درصد بود. جمعیت هم به ۸۴.۷ میلیون نفر رسید که از این تعداد ۶۴.۷ میلیون نفر معادل ۷۶.۳ درصد جمعیت شهری و ۲۰ میلیون نفر معادل ۲۳.۷ درصد جمعیت روستایی هستند. نرخ رشد جمعیت نیز ۰.۸ درصد است.

براساس عملکرد بخش خارجی اقتصاد در تابستان، تراز حساب جاری مثبت ۱۳.۳۶ میلیارد دلار و تراز بازرگانی (حساب کالا) مثبت ۱۶.۶۵ میلیارد دلار بود. صادرات و واردات کالا بر اساس ارزش فوب خلیج فارس ۵۰.۶۵ و ۳۴.۶ میلیارد دلار بود.

کل بدهی خارجی پایان دوره ۶.۹ میلیارد دلار بود و نقدینگی، حجم پول، حجم شبه پول و سپرده‌های بخش غیردولتی نیز در تابستان به ترتیب ۱۵.۸، ۲۹.۲، ۱۲.۳ و ۱۶ درصد رشد داشت.

گزارش بانک مرکزی از رشد اقتصادی ۳.۶ درصدی در سه ماهه دوم سال

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده