تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۹۱۸۴۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

سهم ایران از تولید جهانی خودرو

‌می‌متالز - انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا از صعود ایران به جایگاه یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو‌های سواری جهان در سال ۲۰۲۲ و ورود دوباره ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو خبر داد.

به گزارش می‌متالز، این انجمن با اعلام خبر افزایش ۹/ ۷درصدی تولید خودرو‌های سواری در جهان طی سال ۲۰۲۲، عنوان کرد: کل خودرو‌های سواری تولیدی در دنیا در ۱۲ماهه سال ۲۰۲۲ به ۶۸میلیون و ۱۶۱هزار دستگاه رسیده است. در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۶۳میلیون و ۱۹۶هزار دستگاه خودروی سواری در دنیا تولید شده بود. این انجمن تخصصی اروپایی همچنین از رشد قابل توجه تولید خودرو‌های سواری در ایران طی سال میلادی گذشته خبر داده است. تولید خودرو‌های سواری در ایران برای نخستین بار از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا وارد کانال یک‌میلیونی شده و در سال ۲۰۲۲ به یک‌میلیون و ۸۵هزار و ۸۵۹ دستگاه رسیده است. ایران در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۹۷۹هزار و ۹۶۹ دستگاه خودروی سواری تولید کرده بود.

تولید خودرو‌های سواری در ایران طی سال ۲۰۲۲ با رشد ۸/ ۱۰درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. رشد دورقمی تولید خودرو‌های سواری در ایران طی سال ۲۰۲۲ و ورود دوباره ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو با وجود تداوم تحریم‌های آمریکا محقق شده است. بر اساس این گزارش، ایران سهم ۶/ ۱درصدی از کل تولید خودرو‌های سواری دنیا در ۱۲ماهه ۲۰۲۲ داشته است. به همین ترتیب، رتبه ایران در میان تولیدکنندگان بزرگ خودرو نیز ارتقا یافته و ایران در جایگاه یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو‌های سواری دنیا در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده