تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۹۱۹۷۵
سرویس خبر : انرژی

سرخوردگی نفت از فروش ذخایر اضطراری آمریکا

‌می‌متالز - قیمت نفت روز سه شنبه در پی اعلام فروش جدید از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا، کاهش پیدا کرد.

به گزارش می‌متالز، بهای معاملات نفت برنت با ۷۰ سنت معادل ۰.۸۱ درصد کاهش، به ۸۵ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹۳ سنت معادل ۱.۱۶ درصد کاهش، به ۷۹ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید.

وزارت انرژی آمریکا پس از پایان معاملات روز دوشنبه، اعلام کرد ۲۶ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا را خواهد فروخت که سطح این ذخایر را احتمالا به پایین‌ترین حد خود از سال ۱۹۸۳ به این طرف می‌رساند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: معامله‌گران منتظر شنیدن خبر پر کردن مجدد این ذخایر بودند.

پس از فروش ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از این ذخایر در سال میلادی گذشته، وزارت انرژی آمریکا، قصد داشت فروش ۲۶ میلیون بشکه نفت در سال ۲۰۲۳ را لغو کند، اما این اقدام مستلزم موافقت کنگره بود.

معامله گران منتظر ارزیابی وضعیت تورم آمریکا پس از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده برای ژانویه هستند. قیمت‌های مصرفی ماهانه آمریکا در دو ماه گذشته، به جای کاهش، افزایش پیدا کرده بود و ریسک بالاتر رفتن تورم در ماه‌های آینده را افزایش داده بود.

به گفته تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس"، آمار بالاتر از حد انتظار ممکن است جرقه فروش گسترده دارایی‌های پرریسک از جمله نفت را بزند.

بر اساس گزارش رویترز، پس از این که اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد تولید هفت منطقه بزرگ نفت شیل آمریکا در مارس، افزایش پیدا خواهد کرد و صادرات نفت جمهوری آذربایجان از پایانه نفتی سیهان ترکیه ازسرگرفته شد، نگرانی‌هایی که پیرامون عرضه وجود داشت، تا حدودی برطرف شد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده