تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۲۹۲۱۲۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
دهنوی:

کمیسیون تلفیق بستر ایمن‌سازی معاملات خودرو را فراهم کرد/ قیمت سازی‌های مشکوک از مزایده‌های قوه قضائیه حذف می‌شود

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه۱۴۰۲ گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق مزایده‌های قوه قضائیه مانند مزایده‌های مربوط تصفیه امور ورشکستگی، فقط با حضور مشتریان واقعی در این مزایده‌ها اجرا خواهد شد. با اخذ ۱۰ درصد هزینه در ابتدای ارسال پیشنهاد مانند سایر مزایده‌های دولتی، دیگر شاهد قیمت سازی معامله گران تقلبی در مزایده‌های قوه قضاییه نخواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، سیدمحسن دهنوی درباره دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ درخصوص ایمنی سازی معاملات خودرو، گفت: از آنجاکه که ایمن سازی معاملات خودرو از اهمیت بسیاری برخوردار است، در کمیسیون تلفیق مصوب شد که امکان استعلام برخط اطلاعات و سوابق وسایل نقلیه موتوری از قبیل اطلاعات مالکیت، اعمال حقوقی انجام شده راجع به وسیله نقلیه، سابقه تصادفات و معاینه فنی مشروط به رضایت طرفین معامله با رعایت محرمانگی و حفظ حریم خصوصی اشخاص فراهم شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: با این مصوبه سامانه‌ای راه‌اندازی می‌شود که طرفین معامله می‌توانند در صورت توافق تمام سوابق خودروی موردمعامله را مشاهده کنند، این موضوع موجب اطمینان می‌شود، زیرا به طور مثال ممکن است خودرویی حدود ۱۰ سال پیش تصادف سنگینی داشته و اتاق خودرو نیز تعویض شده است با این مصوبه خریدار به راحتی از تمام این موضوعات آگاه می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس اضافه کرد: همچنین براساس مصوبه دیگر کمیسیون، مزایده‌های قوه قضاییه مانند مزایده‌های مربوط به تصفیه امور ورشکستگی در بستر الکترونیک انجام و شفاف می‌شود و فقط مشتریان واقعی در این مزایده‌ها شرکت خواهند کرد و عددسازی صورت نمی‌گیرد. با کمک از سامانه‌ها، سکو‌ها یا پلتفرم‌ها در جهت هوشمندسازی رویه‌های قضایی، قوه قضاییه و سازمان‌های مرتبط بهتر از قبل می‌تواند خدمات حقوقی و قضایی به مردم ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده