تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۹۲۲۱۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

لکسوس در صدر رضایت‌مندی آمریکایی‌ها

‌می‌متالز - لکسوس، خودروساز لوکس شرکت تویوتا به عنوان با‌کیفیت‌ترین خودروساز سال در آمریکا معرفی شد. در نظرسنجی امسال موسسه تحقیقاتی جی‌دی پاور، رانندگان لکسوس در آمریکا کمتر از بقیه از خودرو‌های خود شکایت داشتند. جنسیس، زیرمجموعه لوکس هیوندای دوم و کیا، خودروساز دیگر کره‌ای سوم شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از BBC موسسه جی‌دی پاور ۳۴ سال است که این نظرسنجی را انجام می‌دهد و از منابع معتبر برای سنجش کیفیت خودرو‌ها در آمریکاست. این موسسه از کسانی که سه سال با خودرو رانندگی کرده‌اند درباره ایراد‌ها سوال می‌کند و نتیجه را براساس تعداد ایراد به ازای هر صد دستگاه خودرو منتشر می‌کند. در نظرسنجی امسال، لکسوس با ۱۳۳ ایراد به ازای هر صد دستگاه خودرو کمترین ایراد را داشت. لکسوس در ده سال گذشته هشت بار به عنوان باکیفیت‌ترین خودروساز انتخاب شده است. اما این شرکت سال گذشته رتبه اول را به کیا واگذار کرده و ششم شده بود.

لندروور در بین ۳۱ شرکتی که در این نظرسنجی شرکت کردند آخر شد. تعداد ایراد‌هایی که از محصولات این شرکت گرفته شد، بیش از دو برابر لکسوس بود. امسال برای اولین‌بار از مالکان تسلا هم نظرسنجی شد، اما، چون این کارخانه اجازه دسترسی به اطلاعات مالکان خودرو را در چند ایالت نداد، در رده‌بندی قرار داده نشد. براساس این نظرسنجی کیفیت خودرو‌ها از سال گذشته سه درصد بهتر شده است. بیشترین تعداد ایراد از سیستم عامل نمایشگر‌های خودرو‌ها گزارش شده که ضعف خودروسازان در طراحی نرم‌افزار را نشان می‌دهد. لینکلن، مارک لوکس شرکت فورد، سقوط شدیدی در رده‌بندی کرده است. این شرکت سال گذشته ۱۸۰ ایراد به ازای صد خودرو داشت، اما امسال با ۲۵۹ ایراد در انتهای جدول است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده