تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۲۹۲۳۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش واردات بیلت فولادی از اوکراین به ترکیه

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های انجمن جهانی فولاد، میزان واردات بیلت فولادی از اوکراین به ترکیه در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز به نقل از GMK، وب سایت خبری Steel Orbis با استناد به داده‌های موسسه آمار ترکیه (TUIK) در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) اعلام کرد در سال ۲۰۲۲، شرکت‌های فولادی ترکیه واردات بیلت فولادی از اوکراین را به ۱۱۷.۵۴ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات بیلت فولادی از اوکراین به ترکیه حدود ۶۶.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) اعلام کردند در مجموع طی سال جاری، فولادسازان مستقر در کشور ترکیه حدود ۲.۵۲ میلیون تن از این نوع محصولات وارد کرده اند.

به نقل از چندین منبع خبری، فولادسازان مستقر در اوکراین در دسامبر ۲۰۲۲، بیلت فولادی خود را به ترکیه ارسال نکردند، در حالی که در دسامبر ۲۰۲۱، حدود ۲۵.۲۶ هزار تن از این محصولات به مشتریان ترکیه تحویل داده شد.

به طور کلی معامله گران در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) گزارش دادند فولادسازان مستقر در ترکیه واردات بیلت فولادی را به ۲.۵۲ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات بیلت فولادی به ترکیه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۱.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد کشور ترکیه در دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۲۶۶.۵۴ هزار تن بیلت فولادی وارد کرد که ۲۳.۲ درصد بیشتر از دسامبر ۲۰۲۱ بوده است.

تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) گزارش دادند تامین کننده اصلی بیلت فولادی ترکیه کشور روسیه می‌باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد کشور روسیه حدود ۵۹.۶ درصد از کل حجم بیلت فولادی تحویل داده شده به ترکیه را به خود اختصاص داده است. به نقل از چندین منبع خبری در طول سال ۲۰۲۲، فولادسازان ترکیه ۱.۵ میلیون تن محصولات فولادی نیمه تمام روسیه را مصرف کردند. باید توجه داشت که حجم بیلت فولادی وارد شده به کشور ترکیه حدود ۴.۳ درصد کمتر از سال قبل بوده است.

معامله گران در روز سه شنبه (۱۴ فوریه) گزارش دادند اوکراین رتبه سوم در عرضه بیلت فولادی به ترکیه را دارد. باید توجه داشت که اوکراین حدود ۴.۷ درصد از حجم کل بیلت فولادی ارسال شده به ترکیه را به خود اختصاص داده است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد عمان با ارسال ۲۴۷.۶ هزار تن بیلت فولادی به کشور ترکیه که معادل ۹.۸ درصد از کل حجم ارسال شده به این کشور است، در رتبه دوم قرار دارد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، ترکیه در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵۰.۱ هزار تن بیلت فولادی از اوکراین وارد کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان بیلت فولادی ارسال شده از اوکراین به ترکیه حدود ۱۲ درصد از حجم کل واردات بیلت فولادی به ترکیه را تشکیل می‌دهد.

به نقل از چندین منبع خبری، ترکیه از نظر تولید محصولات فولادی در رتبه هشتم جهان قرار دارد. بر اساس گزارش World Steel، کشور ترکیه در سال ۲۰۲۲ تولید فولاد را به ۳۵.۱ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور حدود ۱۲.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده