تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۳۶
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۹۲۳۶۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
قائم مقام وزیر صمت:

مطالبات معوق قطعه‌سازان خودرو تا پایان امسال تسویه می‌شود

‌می‌متالز - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش می‌کنیم آن دسته از گروه‌های قطعه‌سازی که مهلت دریافت مطالبات ۱۲۰ روزه آن‌ها از خودروسازان رد شده است تا عید امسال معوقات خود را دریافت کنند.

به گزارش می‌متالز، سیدمهدی نیازی در نود و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که شامگاه سه‌شنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، بیان کرد: در مورد تخصیص ارز اولویت‌ها را با بانک مرکزی نهایی کرده‌ایم که عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نامه‌نگاری‌هایی از سوی وزارت صمت برای تخصیص و تأمین فوری اعتبارات ریالی در حوزه صنعت خودرو و چند صنعت دیگر انجام شده است، افزود: کار‌های مربوط به آن از سوی بانک مرکزی در حال انجام است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: در خصوص تأمین مالی-ریالی صحبت‌هایی با مسوولان وزارت امور اقتصادی و دارایی داشته‌ایم؛ زیرا موضوع اوراق گام (اوراق گواهی اعتبار مولد) به بن‌بست خورده است.

وی ادامه داد: مصوبه‌ای در دولت داشتیم که اوراق گام بتواند جریان یابد و از ابتدا به انتهای زنجیره برسد، که در حال حاضر در وسط زنجیره به بن‌بست خورده است، بدین منظور طی جلسه‌ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی مقرر شد که مسیر اجرایی آن در سازمان امور مالیاتی و یا سازمان تأمین اجتماعی به خزانه دولت منتقل شده تا از شرایط بن‌بست خارج شود.

نیازی با اشاره به جلسه اخیر برگزار شده با رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها امسال سرمایه در گردش را ۶ ماهه کرده‌اند، چون خیلی‌ها منتظر اعمال نرخ سود بالاتر بودند و قرارداد یک ساله را شش ماهه کردند، این مساله موجب شد که با خشک‌شدگی نقدینگی در شبکه تولید مواجه شویم.

وی گفت: تاکید ما تأمین مالی زنجیره است که امیدواریم به خوبی این مهم را بتوانیم دنبال کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مطالبات ۳۲ هزار میلیارد تومانی زنجیره تأمین خودروسازی کشور گفت: پیگیری و تلاش می‌کنیم که آن دسته از گروه‌های قطعه‌سازی که مهلت دریافت مطالبات ۱۲۰ روزه آن‌ها از خودروسازان رد شده است تا عید امسال معوقات خود را دریافت کنند تا در انتهای سال جاری و عید ۱۴۰۲ با مشکل مواجه نشوند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده