تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۹۲۴۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روان‌سازی تردد در پایانه مرزی آستارا در دستور کار وزارت راه

‌می‌متالز - مشاور وزیر راه با اشاره به اقدامات زیرساختی و فناورانه برای روان سازی تردد در پایانه مرزی آستارا، گفت:بهسازی پل مرزی ایران و آذربایجان به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی جعفری یادآور شد: پیرو دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر راه و شهرسازی برای رسیدگی به مشکلات مربوط به تردد ناوگان جاده‌ای و توقف کامیون‌ها در مرز آستارا، مشکلات فرایندی و زیرساختی بررسی شد و اقدامات زیر ساختی و تأمین امکانات و تجهیزات موردنیاز از طریق هماهنگی با دستگاه‌های ذی ربط در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: استقرار سامانه مکانیزه نوبت دهی پذیرش کالا یکی از اقداماتی است که سازمان راهداری آنرا انجام داده و به زودی عملیاتی می‌شود. این اقدام نقش قابل توجهی در مدیریت ترافیک عبوری، کاهش تداخلات ترافیک باری و شهری، مدیریت زمان توقف ناوگان داشته و امکان پیش بینی تقاضای پذیرش شده توسط گمرک مرزی را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: رمز موفقیت این طرح، تبادل دیتای پایانه بار و درب ورودی گمرک آستاراست، لذا طی توافقات صورت گرفته با ریاست گمرک ایران مقرر شده پذیرش ناوگان در فاز دوم پروژه بر اساس سرویس‌های مشترک انجام شود.

قائم مقام سازمان راهداری درباره مرمت پل مشترک مرزی ایران و آذربایجان نیز گفت: اننتخاب پیمانکار و تخصیص منابع برای بهسازی و مقاوم سازی پل انجام شده و منتظر تایید کمیته رودخانه‌های مرزی برای شروع عملیات بهسازی سهم ۵۰ درصدی طرف ایران هستیم، ضمنا طرف آذری اعلام کرده سهم ۵۰ درصدی طرف آذربایجان را، رأ سا انجام خواهد داد؛ لذا به منظورتسریع در شروع عملیات عمرانی و همچنین ارتقای ایمنی و روان سازی تردد، مقرر شد دفاتر تخصصی حوزه راهداری، ترانزیت، فنی و امور پیمان‌ها بررسی‌های کارشناسی در خصوص نحوه اجرای پروژه را اعلام کنند.

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری نیز گزارشی از اقدامات انجام شده مصوبات جلسه قبلی کمیته کمیته ساماندهی امور پایانه‌های مرزی در خصوص هماهنگی با دستگاه‌های ذی ربط، نصب تجهیزات مورد نیاز در پایانه بار و مرز آستارا، برگزاری نشست با نمایندگان انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین المللی و بررسی مشکلات خروج ناوگان از مرز را ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده