تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۹۲۶۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عبدالملکی: کار ما حل دغدغه مدیران مناطق آزاد است

‌می‌متالز - دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد با بیان اینکه "مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد فرصت توسعه کشور هستند"گفت: در دبیرخانه شورای عالی دغدغه‌های مدیران را برای پیشبرد امور حل می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الله عبدالملکی با یادآوری این‌که دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور بر استفاده بهینه از مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد برای توسعه کشور تاکید دارد، اظهار کرد: اگر نارضایتی در این حوزه نیز وجود دارد به دلیل آنست که از این ظرفیت‌ها بطور کامل استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از قدرت اقتصادی کشور چین به دلیل رونق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است، افزود: توجه به این مناطق در ادبیات انقلاب اسلامی جا دارد و حتی در بند ۱۱ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، مردم بومی و همچنین مردم کل کشور باید از منافع این مناطق منتفع شوند و این انتفاع را حس کنند، تصریح کرد: تکمیل زیرساخت‌های نرم و سخت بین‌المللی، جذب سرمایه گذار خارجی، ایجاد الگو‌هایی برای عرضه در سطح بین الملل و ایجاد مناطق ویژه و آزاد مشترک با سایر کشور‌ها را در بعد جهانی کردن دنبال می‌کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان این‌که مناطق ویژه اقتصادی در اشتغال، تولید و صادرات نقش بی بدیلی دارند، اضافه کرد: کار ما در دبیرخانه شورای عالی، حل دغدغه‌های مدیران برای پیشبرد امور است.

عبدالملکی تصریح کرد: هم افزایی و کار مشترک باید صورت گیرد چرا که همه ما متعلق به یک مجموعه هستیم و در صورت کار تیمی نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده