تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۹۲۶۹۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
پنج‌شنبه گذشته هیچ خودرویی در بازار ارزان نشد

آیا قیمت خودرو امروز روند کاهشی خواهد داشت؟

‌می‌متالز - بازار خودرو در آخرین روز هفته گذشته، شاهد رشد بهای انواع خودرو‌ها بود. این افزایش قیمت درحالی در بازار آزاد اتفاق افتاد که نرخ ارز در روز پنجشنبه در بازار آزاد تا ۴۷ هزار و ۸۳۰ تومان رشد داشت.

به گزارش می‌متالز، بازار خودرو در آخرین روز هفته گذشته، شاهد رشد بهای انواع خودرو‌ها بود. این افزایش قیمت درحالی در بازار آزاد اتفاق افتاد که نرخ ارز در روز پنجشنبه در بازار آزاد تا ۴۷ هزار و ۸۳۰ تومان رشد داشت. بر این اساس در این روز قیمت هیچ خودرویی ارزان نشد، اما خیلی‌ها سوال می‌کنند که با توجه به بزرگ‌شدن حباب قیمتی خودرو‌ها آیا در هفته جاری شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود؟ اگرچه این احتمال در هفته جاری وجود دارد، اما در آخرین روز هفته گذشته بازار خودرو‌های داخلی با رشد قیمت، تا ۵۱ میلیون‌تومان افزایش قیمت را تجربه کردند. جایی که خودرو تارای دنده‌دستی در بازار روز پنجشنبه ۵۱ میلیون‌تومان گران شد. بازار خودرو درحالی با رشد قیمت شدید همراه بود که علاوه‌بر خودرو‌های داخلی، خودرو‌های چینی نیز با رشد بهای بیش از ۳۰ میلیون‌تومان همراه بودند. همچنین مدل‌های خارجی پریمیوم و لوکس نیز افزایش قیمت شدیدی را تا ۵۰۰ میلیون‌تومان تجربه کردند.

خودرو‌های داخلی در آخرین روز هفته گذشته، رشد بهای ۳ تا ۵۱ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که تارای دنده‌دستی با ۵۱ میلیون‌تومان افزایش ۷۰۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۶۶۲ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ سقف قرمز MC با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۷۷۵ میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو اتومات با ۴۷ میلیون‌تومان افزایش ۸۲۵ میلیون‌تومان و پژو ۲۰۷ پانوراما با ۴۴ میلیون‌تومان افزایش ۷۱۱ میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند. همچنین درمیان خودرو‌های چینی نیز شاهد رشد بهای ۳۰ تا ۲۶۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که دیگنیتی با ۲۶۰ میلیون‌تومان افزایش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان، دیگنیتی ریسپکت با ۱۵۰ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی (تیپ ۲) ۷ نفره با ۱۳۰ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۹۶۵ میلیون‌تومان، فیدلیتی (تیپ ۱) ۵ نفره با ۱۲۰ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان و فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم با ۱۱۵ میلیون‌تومان افزایش ۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. همچنین در گروه خودرو‌های خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که هیوندای سوناتا هیبرید (GLS) با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش ۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، هیوندای آزرا با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان، پژو ۵۰۸ با ۸۰ میلیون‌تومان افزایش ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان، هیوندای الانترا با ۸۰ میلیون‌تومان افزایش ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون‌تومان، هیوندای i۲۰ با ۷۰ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۸۶۰ میلیون‌تومان، نیسان ایکس‌تریل با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون‌تومان و رنو کولئوس با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شدند. همچنین خودرو‌های خارجی لوکس نیز رشد بهای ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که ارزش مرسدس‌بنز E۲۰۰ با ۵۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۲۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و X۴، ۲.۸ با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس RX۲۰۰ fsport توربو فول با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX۲۰۰ fsport فول با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان و فولکس تیگوان با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان رسید. آخرین روز هفته گذشته افزایش شدید نرخ ارز سبب رشد چشمگیر قیمت اغلب خودرو‌ها در بازار شد. قیمت دلار در بازار روز پنجشنبه هفته قبل، با ۴۷ هزار و ۵۵۰ تومان کار خود را آغاز کرد و پس از آن‌که در یک روند صعودی بهای آن در بازار آزاد به ۴۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسید، در پایان روز با قیمت ۴۷ هزار و ۸۳۰ تومان به‌کار خود پایان داد.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده