تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۱
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۹۲۷۹۷
سرویس خبر : انرژی

انعقاد قرارداد احداث دو طرح پتروشیمی عظیم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

‌می‌متالز - در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی و در راستای افق نهایی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، قرارداد احداث دو طرح پتروشیمی عظیم جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد منعقد شد.

به گزارش می‌متالز، در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی و در راستای افق نهایی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، از انعقاد قرارداد احداث دو طرح پتروشیمی عظیم جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد رونمایی شد.

براساس این گزارش تولید سالانه ۵ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در افق نهایی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نظر گرفته شده است. به همین منظور ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این کانون صنعتی برای احداث مراکز پتروشیمی اختصاص یافته است.

با رایزنی‌های فتاحی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد و موسوی نماینده مردم شریف شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، دو طرح پتروشیمی عظیم یعنی سرمایه گذاری سیگلو و پتروشیمی نگین الماس با حجم سرمایه‌گذاری ۳۷ هزار میلیارد به صورت ریالی و ۱۸۰ میلیون دلار به صورت ارزی تحول بزرگی در حوزه صنعت و اقتصاد منطقه در جهت منافع ملی ایجاد خواهد شد.

با استقرار این صنایع پتروشیمی ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت در این صنایع خواهند شد. نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی لامرد به میادین گازی و بندر پارس عسلویه و نیز بندر پارسیان در استان هرمزگان مزیت ارزشمندی برای منطقه ویژه اقتصادی لامرد و فعالین صنعت پتروشیمی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده