تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۹۲۷۹۹
سرویس خبر : انرژی

"ایرانی سازی" به سبک هلدینگ خلیج فارس

‌می‌متالز - در چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنیـان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی، بیش از ۲۰۰ تفاهم نامه، موافقت نامه و قرارداد به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان امضاء شد.

به گزارش می‌متالز، دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنیـان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی گفت: در این رویداد سه روزه، ۲۰ هزار میلیارد تومان سند، برای ایرانی‌سازی صنعت نفت به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس مهرداد عظیمی گفت: در چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی، بیش از ۱۸۰ تفاهم‌نامه، موافقتنامه و قرارداد به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال با هلدینگ خلیج فارس منعقد شد.

دبیر اجرایی نمایشگاه چهارم افزود:میزان ریالی و ارزی تعدادی از این تفاهم‌نامه، موافقتنامه و قرارداد‌ها با هلدینگ هنوز محاسبه نشده است.

به گفته وی، در این رویداد سه روزه، همچنین ده‌های قرارداد فی مابین شرکت‌های داخلی، بانکها، مؤسسات علمی و تحقیقاتی معتبر که حضور داشتند، منعقد شده است.

عظیمی گفت: ارزش تفاهم‌های منعقد شده در نمایشگاه پارسال حدود هفت هزار میلیارد تومان بوده و امسال ارزش تفاهم‌ها و قرارداد‌های شرکت‌های تولیدی و طرح‌ها با شرکت‌های ایرانی به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

دستاورد‌ها

به گفته وی، در کنار مقولاتی، چون استقبال و حضور بی سابقه مدیران و و کارشناسان صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی و فعالان بانکی و بازار سرمایه، ایجاد پارک فناوری پردیس، برجسته سازی اهمیت شرکت‌های دانش بنیان، انعقاد تفاهم نامه ها، موافقت نامه ها، و قراردادها، ایرانی‌سازی دانش ساخت ده‌ها تجهیز پیچیده از کمپرسور‌های رفت و برگشتی، پمپ‌های کرایوژنیک، کاتالیست‌ها، از دستاورد‌های نمایشگاه چهارم حمایت از ساخت داخل است.

توجه به صنایع پایین دست و تکمیل زنجیره ارزش

دبیر اجرایی نمایشگاه چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش با بیان اینکه امتیاز ویژه این دوره از نمایشگاه و همایش تخصصی، حضور فعال و متمایز صنایع پایین دستی پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان است، تأکید کرد: بیش از ۱۸۰ شرکت دانش بنیان در ۳۰۰ پروژه با هلدینگ خلیج فارس همکاری می‌کنند و حضور بیش از ۳۰۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه امسال در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع، نشانه‌ای دیگر از اهمیت دادن به شرکت‌های داخلی و تحقق شعار راهبردی امسال است.

برگزاری پنل‌ها و نشست‌های تخصصی پرمحتوا

عظیمی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال، ۳۸ پنل تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه صنایع پایین دستی برگزار شد تا از ظرفیت نخبگانی کشور برای هم اندیشی و تبادل نظر در موضوعات علمی و پژوهشی بیشتر استفاده شود.
وی با قدردانی از تمام مجموعه‌ها و نهاد‌هایی که گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس را در برگزاری این رویداد بزرگ اقتصادی یاری کردند، گفت: انشاالله برگزاری چنین رویدادهایی، باعث تقویت خودباوری و امید و نشاط بیشتر در جامعه شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده