تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۹۲۹۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبات قیمتی محصولات تخت فولادی در بازار آمریکای جنوبی

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از ثبات قیمتی محصولات تخت فولادی در بازار آمریکای جنوبی به دنبال کاهش فعالیت تجاری حکایت دارد. در یک هفته اخیر قیمت محصولات تخت وارداتی در بازار آمریکای جنوبی نسبتا ثابت بودند، این درحالی است که میزان تقاضا و روند نرخ حمل‌ونقل، متزلزل و جنجالی گزارش شده بود.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر قیمت محصولات تخت وارداتی در بازار آمریکای جنوبی نسبتا ثابت بودند، این درحالی است که میزان تقاضا و روند نرخ حمل‌ونقل، متزلزل گزارش شده بود.

در این میان، فعالیت تجاری بازار بسیار پایین گزارش شد درحالی که برزیل در آستانه جشن کارناوال – ۲۰ تا ۲۲ فوریه (یکم تا سوم اسفند ماه ۱۴۰۱) از بازار دور ماند. به عنوان مثال، اکثر خریداران شیلیایی، نیاز‌های ماه آوریل خود را تامین کرده اند.

با این حال، برخی منابع در بازار اعلام کردند نرخ حمل‌ونقل چین به دو ساحل اقیانوس اطلس و آرام در آمریکای جنوبی در روند نزولی ۳ تا ۵ دلاری به ازای هر تن قرار داشت، این در حالی است که برخی منابع دیگر در بازار اظهار داشتند: نرخ حمل‌ونقل ماه آوریل از مذاکرات ماه مارس تغییری نکرد. به طور کلی، حمل مسیر چین-ساحل اقیانوس آرام بین ۳۵ تا ۴۵ و مسیر چین-برزیل حدود ۵۰ تا ۵۵ دلار به ازای هر تن محاسبه شد.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می‌دهد قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا، واردات، cfr بنادر اصلی آمریکای جنوبی در بازه ۷۲۰ تا ۷۴۰ دلار به ازای هر تن محاسبه شد، این درحالی است که قیمت این محصول در هفته گذشته بین ۷۲۰ تا ۷۴۵ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین حال، گزارشاتی از قیمت بالاتر پیشنهادی ورق فولادی ژاپن در حدود ۸۰۰ دلار به ازای هر تن شنیده شد، اما درحال حاضر به عنوان مقادیر خارج از محدوده در نظر گرفته می‌شود.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت کویل ورق گرم، واردات، cfr بنادر اصلی آمریکای جنوبی با افزایش ۵ دلاری به ازای هر تن به بازه ۶۹۰ تا ۷۳۰ دلار به ازای هر تن رسید. همچنین شنیده شده است که محصول صادراتی کره جنوبی به کلمبیا و برزیل در بازه ۷۳۰ تا ۷۴۰ دلار به ازای هر تن ارائه شد.

با این وجود، کارخانه‌های برزیل در بازار صادرات فعالیتی نداشتند که ناشی از موجود بودن اسلب با قیمت مطلوب و کویل ورق گرم صادارتی ژاپن به ساحل اقیانوس آرام با قیمت مشابه محصول صادراتی کره جنوبی بود.

براساس ارزیابی‌های فست‌مارکتز، قیمت کویل ورق سرد فولادی، وارات، cfr بنادر اصلی آمریکای جنوبی ۷۳۰ تا ۷۷۰ دلار به ازای هر تن بود که این قیمت نسبت به هفته قبل، ۱۰ تا ۲۰ دلار به ازای هر تن افزایش یافت. این محصول در هفته گذشته در بازه ۷۲۰ تا ۷۵۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

برخی فعالان بازار اعلام کردند که چندین کارخانه چینی قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش دادند و تاجرانی که قبلا تخفیف‌های زیاد اعمال کردند، در هفته جاری فعال نبودند. کویل ورق سرد صادراتی ژاپن به ساحل اقیانوس آرام نیز در بازه قیمتی ۷۵۰ تا ۷۶۰ دلار به ازای هر تن گزارش شد.

همچنین ارزیابی‌های این نشریه قیمت ورق گرم گالوانیزه، واردات، cfr بنادر اصلی آمریکای جنوبی در بازه ۸۰۰ تا ۸۴۰ محاسبه کرد که این بازه قیمتی حاکی از ثبات قیمتی در مقایسه با هفته قبل بود.

علاوه بر این، قیمت ورق گالوالوم فولادی، واردات، cfr بنادر اصلی آمریکای جنوبی را بین ۹۰۰ تا ۹۴۰ دلار به ازای هر تن گزارش کردند که نسبت به هفته گذشته ثبات نشان می‌دهد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده