تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۳۶
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۲۹۳۱۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر اجرایی جشنواره ملی تا ثریا استان تهران:

با تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری بر روی نیاز‌های فناورانه می‌توان از خروج ارز جلوگیری کرد

‌می‌متالز - علی محمدی مدیر بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه استان تهران و دبیر اجرایی جشنواره ملی تا ثریا استان تهران، در حاشیه برگزاری این رویداد به جلوگیری از خروج ارز با سرمایه‌گذاری بر روی نیاز‌های فناورانه اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز، علی محمدی مدیر بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه استان، گفت: نزدیک به ۳۵ طرح از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، مراکز رشد، مراکز نوآوری، پارک علم و فناوری پردیس و همچنین شهرک‌های صنعتی در رویداد تا ثریا شرکت کردند و در مرحله اول داوری، ۲۵ طرح پذیرفته شده که آماده تجاری‌سازی بودند و نیاز به تزریق سرمایه داشتند تا بتوانند محصولات خود را تجاری‌سازی کنند.

او افزود: در مرحله دوم و نهایی داوری، ۱۰ طرح انتخاب شد که مقرر است برای هر طرح، مبلغ دو میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مشترک در قالب صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر توسط شرکت پیش‌گامان بنیاد تعاون بسیج انجام شود و به ۱۵ طرحی که در مرحله اول پذیرفته شدند، تسهیلات ارزان‌قیمت ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون‌تومانی با سود ۴ درصد تعلق بگیرد. علاوه‌برآن، اگر واحد فناور پذیرفته شده در این رویداد، نیاز به سرمایه بیشتری داشته باشد با نمایندگان صندوق‌های vc، وارد مذاکرات شده و بعد از دفاع از طرح خود سرمایه موردنیاز خود را دریافت خواهند کرد.

محمدی با اشاره به بخش دوم این رویداد، گفت: محور دوم رویداد فناورانه تا ثریا، ارائه نیاز‌های فناورانه واحد‌های صنعتی بزرگ است که دو شرکت دانش‌بنیان، نیاز‌های فناورانه را در حوزه ها‌ی صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، پتروشیمی و کشاورزی ارائه کردند.

او ادامه داد: این نیاز‌های فناورانه هم اکنون با ارز آزاد تأمین می‌شوند که با تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری بر روی این طرح‌ها می‌توانیم یک ارزش‌افزوده خیلی بالایی داشته باشیم و همچنین اشتغال‌زایی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان تحقق یابد و به خودکفایی برسیم.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده