تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۱۷
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۹۳۲۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۲۰ میلیون دلاری مواد معدنی و صنعتی ملایر

‌می‌متالز - امسال ۲۰ میلیون دلار مواد معدنی و صنعتی از شهرستان ملایر صادرات انجام شد که عمده صادرات مربوط به فروسیلیس و منسوجات بی‌بافت تولیدی شرکت‌های بافتینه و بافتسان بوده است.

به گزارش می‌متالز، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: امسال افزایش قابل توجهی در صادرات بخش صنایع و معادن این شهرستان داشتیم.

وحید فارسی‌جوکار با اشاره به پیشرفت‌های این شهرستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه صنایع و معادن افزود: قبل از انقلاب کمتر از تعداد انگشتان دست در شهرستان ملایر واحد صنعتی وجود داشت که این آمار در حال حاضر به ۲۱۰ واحد صنعتی رسیده است.

او تأکید کرد: اکنون پنج هزار و ۳۶۶ نفر با میزان سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان در بخش صنعت شهرستان ملایر مشغول به کار هستند.

فارسی با بیان اینکه عمده واحد‌های صنعتی این شهرستان در بخش کانی‌های غیرفلزی، صنایع غذایی، فلزات اساسی، ماشین‌آلات و تجهیزات و واحد‌های مبل و منبت فعالیت دارند، تصریح کرد: ملایر با دارا بودن شهرک تخصصی فروسیلیس و واحد‌های فعال، به‌عنوان قطب فروسیلیس در کشور شناخته می‌شود.

او گفت: هم‌اکنون چهار واحد صنعتی و فرآوری فروسیلیس با ظرفیت ۹۹ هزار تُن در سال مشغول فعالیت در این شهرستان است و چهار واحد تولیدی فروسیلیس نیز در حال ساخت است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با بیان اینکه ۱۴ واحد بزرگ صنعتی در شهرستان ملایر فعال است، تاکید کرد: این واحد‌ها برای ۲ هزار و ۳۶۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است، در حالی‌که قبل از انقلاب تنها واحد تولیدی سیم و کابل در ملایر فعالیت داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر از در دست اجرا بودن ۹ طرح تولیدی بزرگ در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این واحد‌های تولیدی با سرمایه‌گذاری افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دست ساخت است که برای هزار و ۳۶۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده