تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۹۳۲۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی خبر داد:

سوخت مورد نیاز معادن بر اساس آمار تولید ثبت شده در سامانه جامع تجارت تخصیص می‌یابد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان جزو شفاف‌ترین استان‌ها در خصوص ثبت اطلاعات معادن در سامانه جامع تجارت است، گفت: سوخت مورد نیاز معادن بر اساس آمار تولید ثبت شده در سامانه جامع تجارت، تخصیص خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، «صابر پرنیان» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی در دیدار با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان، با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته معادن در هر شهرستان به ریاست فرمانداران، گفت: سوخت مورد نیاز معادن بر اساس آمار تولید ثبت شده در سامانه جامع تجارت، تخصیص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۶۷ معدن استان بیش از سه ماه است که ناظر فنی ندارد، بنابراین اگر این معادن ناظران فنی اختیار نکنند، ابتدا برخی از خدمات مانند ارائه سوخت برای این معادن قطع می‌شود و در نهایت با تداوم این روند معادن سلب صلاحیت خواهند شد.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی همچنین تاکید کرد: حفظ منابع ملی یکی از وظایف ذاتی سازمان صمت است بنابراین درصورت تضییع حقوق ملی معادن مورد نظر سلب صلاحیت خواهند شد.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، وضعیت ناظران فنی تا پایان سال ساماندهی می‌شود، یادآور شد: در کنار برخی از تفویض اختیارات، می‌توانیم از توان سازمان‌های بخش خصوصی برای ارائه خدمات بهتر و دقیق‌تر به معدن‌کاران بهره‌مند شویم.

پرنیان همچنین گفت: بعد از گذر از هفت‌خان کاستی‌های سال‌های گذشته در بخش معدن، باید به سرعت در مسیر سیاست‌گذاری‌های بلندمدت گام برداریم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده