تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۲۹۳۴۴۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با ورود دستگاه قضایی

ساماندهی معادن متروکه سرب و روی دستگردان طبس

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی دستور ساماندهی معادن متروکه سرب و روی بخش دستگردان طبس را صادر کرد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان گفت: باید مشکلات معادن متروکه سرب و روی بخش دستگران طبس بررسی و تعیین تکلیف شود و برای این معادن متولی و بهره بردار مشخص شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، با اشاره به ذخیره ۱۱ میلیون تن سرب و روی در منطقه دستگردان طبس گفت: در حال حاضر این معادن متولی ندارد و مردم ساکن در این منطقه به صورت غیرمجاز از این معادن بهره برداری می‌کنند که باید جلوی بهره برداری آن گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد افزود: با فعال سازی معادن تعطیل و معادن نیمه تعطیل علاوه بر اینکه اشتغال زایی انجام می‌شود در پیشرفت اقتصادی نیز موثر است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان ادامه داد: با وجود متولی مجرب در معادن بیش از ۸۰ درصد مشکلات این معادن رفع می‌شود و نباید این معادن رها شده باشد تا مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: شورای معادن هم باید بر واگذاری این معادن و بهره برداری اشخاص دارای صلاحیت نظارت کند چراکه با ساماندهی این معادن هم برای مردم آن منطقه ایجاد اشتغال می‌شود و هم از خام فروشی جلوگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده