تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۹۳۵۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک کارشناس فولادی عنوان کرد:

پیش شرط‌های تحقق تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد/ برای رفع چالش‌ها به سیاست واقع‌بینانه نیاز داریم

‌می‌متالز - یک کارشناس فولادی معتقد است که برای برون‌رفت از شرایط موجود به کارگیری سیاست‌های واقع‌بینانه که منافع ملی کشور را تامین کند، نیاز داریم.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی امیری در خصوص چالش‌های صنعت فولاد اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور، می‌توان گفت تحریم صنعت فولاد ایران، ضعف زیرساخت‌ها، چالش انرژی، حمل و نقل و کمبود منابع مالی و حمایت‌های بانکی مهم‌ترین چالش‌ها و موانع این صنعت محسوب می‌شود. از سوی دیگر، سیاست دامپینگی روسیه و نزدیک‌شدن قیمت محصولات فولادی این کشور به قیمت محصولات ایران، یک تهدید جدی بود که کشور‌های مقصد صادراتی ما را ترغیب به خرید از روسیه کرد.

وی معتقد است که این اقدام روسیه اگرچه برای منافع ملی این کشور انجام شد، اما برخلاف موازین بین‌المللی است.

این کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: در حال حاضر بازار‌های صادراتی فولاد کشور‌هایی نظیر چین و کره و حتی هند تمایل به خرید محصولات روسی دارند که با این اقدام می‌توانند بخش عمده‌ای از سنگ آهن مورد نیاز خود را با قیمت مناسب خریداری کنند. بر همین اساس، این مشکلات و موانع می‌توانند فرصت‌های رشد و توسعه فولادی و سرمایه‌گذاری در این حوزه را از بین ببرند. برای برون‌رفت از شرایط موجود، به کارگیری سیاست‌های واقع‌بینانه که منافع ملی کشور را تامین کند، نیاز داریم.

امیری با اشاره به افق سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: با علم به اینکه دستیابی به ۵۵ میلیون تن تولید در افق ۱۴۰۴ نیازمند رفع هرگونه مانع زیرساختی است، اما حل بحران انرژی نیازمند تعامل و همکاری نهاد‌های بالادستی و تولیدکنندگان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین تسهیل در روند عملیات ساخت نیروگاه برق توسط تولیدکنندگان فولاد و تضمین بازگشت سرمایه این شرکت‌ها، دو امر مهم در راستای حل چالش برق است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده