تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۹۳۸۸۴
سرویس خبر : انرژی

بلومبرگ: بحران انرژی یک تریلیون دلار خرج روی دست آلمان می‌گذارد

‌می‌متالز - بلومبرگ در گزارشی که روز یکشنبه به نقل از سرویس تحقیقات خود منتشر کرد، هشدار داد دولت آلمان باید تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱ تریلیون دلار برای مقابله با خطرات و مشکلات ناشی از بحران انرژی اختصاص دهد.

به گزارش می‌متالز، بلومبرگ در گزارشی که روز یکشنبه به نقل از سرویس تحقیقات خود منتشر کرد، هشدار داد دولت آلمان باید تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱ تریلیون دلار برای مقابله با خطرات و مشکلات ناشی از بحران انرژی اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود این هزینه هنگفت شامل سرمایه‌گذاری در نوسازی شبکه‌های برق این کشور و حذف برنامه‌ریزی شده نیروگاه‌های هسته‌ای و زغال‌سنگ آن باشد.

این در حالی است که برلین با تقاضای رو به رشد برای خودرو‌های برقی و سیستم‌های گرمایشی مواجه خواهد شد. علاوه بر این، مقامات آلمانی موظف به انجام تعهدات آب و هوایی هستند.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط تنظیم کننده شبکه برق آلمان و اندیشکده آگورا انرگیونده Agora Energiewende، افزایش تقاضای برق تا حدود ۳۰ درصد از مصرف فعلی این کشور به حدود ۲۵۰ گیگاوات ظرفیت جدید پیش بینی شده تا سال ۲۰۳۰ خواهد رسید.

به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود که انتقال برنامه ریزی شده و دور شدن از سوخت فسیلی مستلزم نصب پنل‌های خورشیدی با پوشش معادل ۴۳ زمین فوتبال و ۱۶۰۰ پمپ حرارتی در هر روز باشد. علاوه بر این، برنامه بلندپروازانه این کشور نیاز به ساخت ۲۷ مزرعه بادی جدید در خشکی و چهار مزرعه بادی فراساحلی در هفته دارد.

پیش از این در ماه جاری میلادی، اندیشکده بروگل مستقر در بروکسل گزارش داده بود که کشور‌های اتحادیه اروپا نزدیک به ۸۰۰ میلیارد یورو (تقریباً ۸۴۶ میلیارد دلار) برای اقدامات حمایتی هزینه کرده اند، چرا که این منطقه همچنان با افزایش هزینه‌های انرژی مواجه است.

بر اساس این تحلیل، ۶۸۱ میلیارد یورو برای یارانه دادن به خانوار‌ها و مشاغل به منظور کمک به آن‌ها در پوشش هزینه‌های سرسام آور برق اختصاص یافته است.

طبق گزارش ها، آلمان با کنار گذاشتن نزدیک به ۲۷۰ میلیارد یورو در صدر جدول هزینه‌های بروگل قرار دارد، در حالی که سه کشور بعدی، انگلیس، ایتالیا و فرانسه، هر کدام حدود ۱۵۰ میلیارد یورو هزینه کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده