تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۹۴۰۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۴ معدنچی در ایالت بلوچستان پاکستان به قتل رسیدند

‌می‌متالز - رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند: بر اثر حمله گروهی از افراد نامعلوم به یک معدن زغال سنگ در ایالت بلوچستان این کشور ۷ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش می‌متالز، رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند: بر اثر حمله گروهی از افراد نامعلوم به یک معدن زغال سنگ در ایالت بلوچستان این کشور ۷ نفر کشته و زخمی شدند.

به نقل از سایت خبری "داون نیوز"، در این حمله گروهی از افراد ناشناس با سلاح‌های سنگین به کارگران یک معدن زغال سنگ در منطقه "خوست" از نواحی ایالت بلوچستان حمله کردند.

به گفته منابع خبری بر اثر این حمله ۴ معدنچی کشته و ۳ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع پلیس اعلام کردند: عوامل این حمله همچنین ۱۱ معدن زغال سنگ در این منطقه را به آتش کشیده و از محل حادثه متواری شده اند.

"عبد القدوس بزنجو" سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان در بیانیه‌ای این حادثه را یک حمله تروریستی خواند و خواستار تحقیقات فوری در این زمینه و افزایش تدابیر امنیتی در تمام معادن ایالت بلوچستان این کشور شد.

وی همچنین با خانواده‌های قربانیان این حاثه ابراز همدردی کرده و به آن‌ها اطمینان داد نیرو‌های امنیتی عوامل این حمله بزدلانه را شناسایی و بازداشت خواهند کرد.

گفتنی است ایالت بلوچستان پاکستان پیشتر نیز شاهد حملات تروریستی به معادن و معدنچی‌ها بوده است بطوریکه در دیماه سال ۱۳۹۹ نیز ۱۱ معدنچی در ایالت بلوچستان پاکستان بطرز فجیعی به قتل رسیدند، موضوعی که تحصن و اعتراض شدید مردمی در سرتاسر پاکستان را در پی داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده