تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۹۳۹۹۰
سرویس خبر : انرژی
با هدف صیانت از محیط زیست صورت گرفت

حرکت ساسول به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر

‌می‌متالز - مدیرعامل ساسول حرکت به سمت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را رویه‌ای منطقی و در مسیر کربن‌زدایی از فعالیت‌های صنعت پتروشیمی دانست.

به گزارش می‌متالز، فلیتوود گرابلر مدیر عامل شرکت یکپارچه انرژی و مواد شیمیایی ساسول اعلام کرد که منافع مالی و زیست محیطی ناشی از تلاش خود برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای عملیات خود را پیش بینی می‌کند.

ساسول، بزرگترین تولیدکننده سوخت و مواد شیمیایی از زغال سنگ و گاز جهان، در تلاش است تا انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

بر اساس این گزارش ساسول و شرکت ایرلیکوئید فرانسه که واحد‌های تولید اکسیژن را در سکوندا خریده‌اند، در سال ۲۰۲۱ برای تولید مشترک ۱۲۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر وارد مشارکت شدند.

ساسول و ایرلیکوئید به‌تازگی از امضای قرارداد خرید ۲۶۰ مگاوات برق بادی و خورشیدی با شرکت فرانسوی توتال‌انرژی و شرکت خصوصی انرژی‌های تجدیدپذیر مولیو آفریقای جنوبی خبر دادند.

قرارداد تازه تولید ۲۶۰ مگاوات برق بادی و خورشیدی به قرارداد‌های ۲۸۹ مگاواتی انرژی تجدیدپذیر ساسول و ایرلیکوئید اضافه می‌شود که این دو شرکت در ژانویه امسال با انل گرین پاور (Enel Green Power) واحدی از شرکت ایتالیایی انل و مزرعه بادی مسنج ایمویانی Msenge Emoyeni امضا شد.

گرابلر به رویترز گفت: ۵۵۰ مگاوات پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ عملیاتی شوند، حدود یک سوم مصرف برق کنونی ۱۵۰۰ مگاواتی ساسول را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این پروژه به ما در هدف کربن‌زدایی کمک می‌کند، همچنین زمانی که به تشدید افزایش قیمت برق اسکوم نگاه می‌کنید و به آنچه توافق‌های خرید انرژی تجدیدپذیر منتهی می‌شود توجه کنید، از نظر اقتصادی منطقی می‌شود که به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کنید.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده