تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۸
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۹۳۶۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری:

صنعت فولاد در دانشگاه‌ها مرکز نوآوری راه‌اندازی کرده است

‌می‌متالز - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: زمانی دانشجویان، پژوهشگران و صنعتگران به سختی می‌توانستند به صنعت مادر کشور وارد شوند، اما امروز صنعت بزرگ فولاد در دانشگاه‌های مختلف مرکز نوآوری راه می‌اندازد.

به گزارش می‌متالز، روح الله دهقانی فیروزآبادی، امروز (شنبه، ۶ اسفند)، در جمع خبرنگاران در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اعلام حمایت از شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اظهار کرد: کاری که فولاد مبارکه انجام می‌دهد، صرفا یک کار فرهنگی و ترویجی نیست، بلکه ترویج دادن همراه با انجام دادن است. یک زمان ممکن است ما یک کار فرهنگی را با حرف زدن و تشویق کردن انجام دهیم در حالی که یک وقتی یک مجموعه خودش پای کار می‌آید، حمایت و سرمایه گذاری کرده و بازار ایجاد می‌کند تا فرهنگ مورد نیاز ایجاد شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که بزرگترین اتفاق امروز نوعی جریان سازی است که شرکت فولاد مبارکه برای حل مسائل خودش، برای نفوذ در پایین دست زنجیره ارزش خود و نیز برای ساختن صنعت فولاد آینده این کشور انجام می‌دهد. امیدوارم این جریان به حوزه‌های ارزش زنجیره‌های دیگر از جمله دیگر صنایع بزرگ کشور تسری پیدا کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با اظهار امیدواری از فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه در حوزه علم و فناوری کشور، ادامه داد: به این حرکت بسیار امیدوار هستم که هر سال شاهد دستاورد‌های چشمگیر شرکت فولاد مبارکه باشیم. انتظار داریم به برکت این روز عزیز و به برکت همت مردم سخت کوش اصفهان که از قدیم در عرصه هنر و به سخت کوشی و تلاش و پرکاری معروف بوده‌اند، این حرکت با موفقیت همراه باشد.

دهقانی فیروزآبادی درباره همکاری صنعت با دانشگاه، خاطرنشان کرد: زمانی دانشجویان، پژوهشگران و صنعتگران به سختی می‌توانستند به صنعت مادر کشور وارد شوند، اما امروز به واسطه حمایتِ خاص رهبری در این بیست سال، بنا به گفته ایشان که فرمودند: «من تا پای جانم برای حمایت از جریان علمی کشور ایستاده‌ام» و همچنین با زحمت مدیرانی که پیش از ما تلاش کرده‌اند، این جریان امروز به جایی رسیده است که صنعت بزرگ فولاد در دانشگاه‌های مختلف مرکز نوآوری راه می‌اندازد. در واقع این صنعت فولاد است که به دنبال شرکت‌هایی که توانمند هستند می‌رود، دستشان را می‌گیرد و بلندشان می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)استان اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده