تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۲۹۴۰۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه:

صورت‌های مالی از فصل بهار می‌تواند شاهد تحولات جدی باشد

‌می‌متالز - مهدی اصغرزاده گفت: در صورتی که تصمیم‌ها و سیاست‌های آنی به وجود نیاید، بورس می‌تواند به راحتی از سد این فروش‌ها عبور کند و ماه سبزی را پشت سر بگذارد. می‌توان انتظار داشت که گزارش‌های ماهانه عملکرد‌های خوبی را از این پس مخابره کند و صورت‌های مالی نیز از فصل بهار شاهد تحولات جدی باشد.

به گزارش می‌متالز، مهدی اصغرزاده، کارشناس بازار سرمایه، دلیل رکوردشکنی بورس تهران را جهش قیمت دلار در بازار آزاد به بیش از نیمه کانال ۵۰ هزار تومان و همچنین سیاست جدید ارزی با حذف نیمای ۲۸۵۰۰ تومان برای شرکت‌ها دانست و به بورسان گفت که این موضوع در ادامه به بهبود صورت‌های مالی و وضعیت سودآوری شرکت‌ها خواهد انجامید.

وی در ادامه افزود: با توجه به مدل‌های اقتصادی و مالی موجود و نگاهی به سال‌های پایه، نرخ دلار باید در زیر ۵۰ هزار تومان باشد و در صورت احتساب ریسک‌های سیاسی و اقتصادی، باید گفت که اکنون در سقف‌های منطقی خود قرار دارد. با این حال، اما اکنون دلار به دلیل تبدیل شدن به یک کالای سرمایه‌ای و نگاه ریسک‌گریزی از شرایط تورمی ایجاد شده، تقاضا برای این ارز افزایش یافته و به افزایش‌های بیشتر منجر شده است و باید گفت که رشد‌های بیش از این نشان از یک بحران ارزی برای کشور دارد.

وی در ادامه به پیش بینی بورس در اسفند ماه پرداخت و عنوان کرد: به دلیل شرایط موجود و در صورتی که تصمیم‌ها و سیاست‌های آنی به وجود نیاید، بورس می‌تواند به راحتی از سد این فروش‌ها عبور کند و ماه سبزی را پشت سر بگذارد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با چشم‌انداز وضعیت گزارش‌ها و صورت‌های مالی شرکت‌ها با گذشت از فصل سرما اظهار کرد: به طور کلی، هنوز شوک ارزی در وضعیت متغیر‌های بورس همچون P/E آینده‌نگر لحاظ نشده است و اکنون که دلار ۲۸۵۰۰ تومان در کار نیست، این عدد می‌تواند بسیار تعدیل شود. با این حال، اما به دلیل شرایطی که شرکت‌ها در زمستان سپری کردند، به نظر می‌رسد که صورت‌های مالی سالانه نیز شگفتی خاصی برای بازار نداشته باشد؛ اما می‌توان انتظار داشت که گزارش‌های ماهانه عملکرد‌های خوبی را از این پس مخابره کند و صورت‌های مالی نیز از فصل بهار شاهد تحولات جدی باشد.

به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه، نگهداری سهام تا انتهای ماه و پس از آن می‌تواند امری منطقی باشد و کسانی که از خرید سهام نیز دوری کرده و قصد صف‌نشینی ندارند، می‌توانند از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد شوند که در هر شرایطی، نقدشوندگی بالایی دارند و بازدهی‌های قابل قبولی را نیز رقم می‌زنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده