تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۳۵
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۹۴۰۵۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رییس سازمان بورس:

عرضه خودرو در بورس کالا ادامه دار بوده و منافاتی با مصوبه شورای رقابت ندارد

‌می‌متالز - رییس سازمان بورس با اعلام دغدغه اصلی برای عرضه خودرو در بورس کالا گفت: منافاتی با مصوبه شورای رقابت وجود ندارد و همچنان عرضه‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی درباره مسیر پرپیچ و خم عرضه خودرو در بورس و مصوبه شورای رقابت گفت: زمانی که هیات پذیرش عرضه کالایی را در بورس تصویب کند، نمی‌توان کالا را از بورس خارج کرد مگر آنکه عرضه‌کننده درخواست خروج از بورس بدهد یا دیگر عرضه نکند که موضوعی جدا است.

وی افزود: با توجه به این قوانین و مقررات از ابتدا نظر بر این بود که هیچ نوع مغایرتی با ورود شورای رقابت به کالا‌های انحصاری وجود ندارد. کالا‌های دیگری هم وجود دارد که سال‌های گذشته توسط شورای رقابت انحصاری تشخیص داده شده بود، اما با توجه به دستورالعمل شورای رقابت این کالا‌ها در بورس کالا در حال معامله هستند. در این زمینه شورای رقابت ملاحظاتی داشت که عرضه کننده‌ها در عرضه‌ها رعایت کردند.

این مقام مسوول ادامه داد: منافاتی بین مصوبه شورای رقابت و عرضه در بورس وجود ندارد و همچنان این عرضه‌ها ادامه خواهد داشت. امید است این عرضه‌ها منجر به رفع مشکلات صنعت، افزایش کیفیت خودرو و افزایش عرضه‌ها شود. در بحث خودرو باید به نحوی عمل شود که همه ذینفعان صنعت بتوانند به اهداف برسند.

به گفته وی، دغدغه اصلی برای عرضه خودرو در بورس کالا این است که مصرف‌کننده به کالای مورد نیاز با قیمت مناسب برسد و تولیدکننده به نحوی کالا را بفروشد که ادامه حیات دهد و رشد و توسعه داشته باشد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده