تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۸
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۹۴۱۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کارت بازرگانی هنرمندان ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد

‌می‌متالز - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صدور کارت بازرگانی هنرمندان ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد و درباره عضویت برخی هنرمندان در اتاق بازرگانی اطلاعی نداریم.

به گزارش می‌متالز، وزیر فرهنگ و ارشاد درباره کارت بازرگانی هنرمندان اعلام کرد که اطلاعی از جزئیات این موضوع ندارد و صدور این کارت ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عضویت برخی هنرمندان در اتاق بازرگانی ارتباطی با حوزه وزارت فرهنگ نداشته و ما از این مساله خبری نداریم.

محمد مهدی اسماعیلی درباره عضویت برخی هنرمندان در اتاق بازرگانی اظهار کرد: این موضع ارتباطی با حوزه ما ندارد و ما هم آن را شنیدیم. هنرمندان در حوزه‌هایی این مدلی توقع نیست وارد شوند مگر اینکه شغل دومی داشته باشند. به هر حال ما از این مساله خبری نداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که اقدام آن‌ها قانونی است یا غیرقانونی؟ تصریح کرد: من نمی‌توانم الان در این زمینه اظهارنظر کنم، چون هنوز بررسی نکرده‌ام که بخواهم جواب قاطع بدهم.

ارتباط بین اتاق بازرگانی و جامعه هنرمندان

بررسی‌ها نشان می‌دهد اتاق بازرگانی تهران با جامعه هنری ارتباطاتی برقرار کرده است؛ به این شرح که در اتاق تهران کمیته‌ای به نام اقتصاد فرهنگ و هنر با هدف تعامل با هنرمندان شکل گرفته است. علاوه بر این، اتاق تهران یک تشکل استانی هم با هدف دفاع از منافع صنفی هنرمندان تاسیس کرده که ایجاد این تشکل منجر به تشکیل انجمنی به نام انجمن موسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری استان تهران شد. اتاق بازرگانی تهران یک باب دفتر کار هم در اختیار این انجمن قرار داد.

منبع این اطلاعات داده‌هایی است که در وبسایت اتاق بازرگانی تهران منتشر شده؛ در واقع اتاق تهران در متنی که هفتم اسفند ماه سال جاری در وب‌سایت خود منتشر کرده و در آن کم و کیف حضور هنرمندان را در این نهاد توضیح داده به گزاره‌های یادشده اشاره کرده است.

اتاق بازرگانی تهران در این متن عضویت شماری از هنرمندان و فعالان حوزه اقتصاد هنر را در این اتاق تایید می‌کند و توضیح می‌دهد که این عضویت منطبق بر آیین‌نامه نحوه پذیرش، تمدید و تجدید عضویت در اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مصوب ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ شورای عالی نظارت بر اتاق ایران است و هنرمندانی که موفق به دریافت کارت عضویت از اتاق تهران شده‌اند، تمامی شرایط قانونی را احراز کرده‌اند.

با این حال، همه چیز به همین سادگی به نظر نمی‌رسد. مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، پیش‌تر در گفتگو با رسانه‌ها به حضور هنرمندان در نهادی اقتصادی همچون اتاق بازرگانی ایراد وارد دانست و گفت برخی از این هنرمندان شاید حتی ندانند عضو اتاق هستند.

آنچه بر گفته‌های حریری مهر تائید می‌زند ویدئویی است که محمد معتمدی، خواننده، در واکنش به اخبار یادشده منتشر کرد و در آن توضیح داد که صدور این کارت‌ها تنها برای شرکت در جلسات هم‌اندیشی و انتقال دغدغه‌های هنرمندان از طریق این نشست‌ها به وزارت صمت است و البته تاکنون کارتی به دست او نرسیده و این کارت عضویت هیچ امتیاز اقتصادی برای هنرمندان ندارد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده