تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۲۹۴۱۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

پروژه‌های شاخص صنعتی استان بوشهر در سفر رئیس جمهور افتتاح و بهره برداری می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان ۲ پروژه شاخص صنعتی این استان با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری می‎شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی افزود: نخستین پروژه افتتاحی شامل شرکت کربنات کلسیم اکباتان با حجم سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال است که مجموع ظرفیت سالیانه آن به ۲۲۰هزار تن می‌رسد.

وی بیان کرد: از مجموع تولیدات سالیانه این شرکت ۶۵ هزار تن کربنات کلسیم رسوبی، ۷۵ هزار تن آهک هیدراته، ۳۰ هزار تن آهک پخته (آهک کلسینه) و ۵۰ هزار تن نیز پودر کربنات کلسیم پوشش دار می‌باشد.

صفوی ادامه داد: با احداث شرکت کربنات کلسیم اکباتان برای ۱۲۰ نفر فرصت شغلی بصورت مستقیم ایجاد شده است.

وی یادآور شد: دومین واحد افتتاحی نیز شرکت رخسار نیک واقع درناحیه صنعتی خوشاب می‌باشد که با ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث شده است.

وی افزود: ظرفیت تولید سالیانه شرکت یاد شده ۱۸ هزار تن محصولات بهداشتی و آرایشی و میزان اشتغال آن ۲۲۰ نفر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: براساس وضعیت موجود تاکنون ۶۸۲ فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۰۶ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال و اشتغال ۱۹ هزار و ۶۰۵ نفر در این استان صادر شده است.

صفوی اظهار کرد: همچنین تعداد ۵۳۹ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۲۷۲ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال همراه با اشتغال ۲۳ هزار و ۹۴۷ نفر در استان بوشهر صادر شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: استان بوشهر در مسیر تبدیل به استانی صنعتی است که با فعالیت منطقه ویژه اقتصادی شمال استان شاهد توازن صنعتی در استان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: همجواری با خلیج فارس و سهولت در صادرات بر بستر دریا، وجود تنوع خوراک موردنیاز صنایع به واسطه فعالیت بیش از ۲۰ واحد پتروشیمی، دسترسی مناسب به گاز و همچنین امکان استفاده از دریا بویژه برای صنایع آب بر از مزیت‌های شاخص استان بوشهر برای سرمایه گذاران است.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

عناوین برگزیده