تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۹۳۹۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان مرکزی اعلام کرد؛

صیانت از حقوق مصرف کننده از سرفصل‌های مهم برنامه‌های‌مان است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان مرکزی اعلام کرد که صیانت از حقوق مصرف کننده یکی از سرفصل‌های مهم برنامه‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی است.

به گزارش می‌متالز، «علی جودکی» مدیرکل صمت استان مرکزی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: ۲۲ هزار و ۱۵۷ مورد بازرسی با هدف مقابله با احتکار و گران‌فروشی امسال از واحد‌های صنفی، تولیدی و خدماتی این استان انجام شد.

وی در ادامه افزود: ۲ هزار و ۳۴۴ پرونده در جریان بازرسی از واحد‌های صنفی، خدماتی و تولیدی استان مرکزی در سال جاری تشکیل و به مراجع قضایی تحویل شد.

مدیرکل صمت استان مرکزی درصد تخلف‌یابی در بازرسی از واحد‌های صنفی استان مرکزی را حدود ۱۱ درصد عنوان کرد و یادآور شد: صیانت از حقوق مصرف کننده یکی از سرفصل‌های مهم برنامه‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی است.

وی ارزش ریالی تخلفات صورت گرفته را حدود چهار هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: گرانفروشی، درج نشدن قیمت، کم فروشی، تعطیلی خودسرانه و صادر نشدن فاکتور مهمترین تخلفات ثبت شده مربوط به اصناف استان مرکزی در سال جاری است.

جودکی همچنین گفت: ۵۵۵ مورد گشت مشترک با اداره کل تعزیرات، ۳۸۵ مورد بازرسی با دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۲۶۲ مورد با اماکن عمومی و سه هزار و ۴۵۵ مورد نیز با سایر نهاد‌های نظارتی از سوی این نهاد انجام شده است. بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

منبع: شاتا نیوز

عناوین برگزیده