تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۲
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۲۴۴۹۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان پرداخت می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: بزودی ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز واحد‌های تولیدی استان پرداخت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد دره‌ وزمی امروز در جریان بازدید از چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان، تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت را از نیاز‌های واحد‌های تولیدی استان برشمرد و افزود: از محل تبصره (۱۸) مشکل سرمایه در گردش تعدادی از واحد‌های تولیدی رفع خواهد شد.

به گفته وی، مشکل سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه بیش از ۹۶۰ واحد تولیدی در استان وجود دارد، تعداد واحد‌های غیرفعال استان را ۱۷۲ واحد ذکر کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: بزودی ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز واحد‌های تولیدی استان پرداخت می‌شود.

وی افزود: تعداد ۷۲ واحد قابل راها‌ندازی بوده و تاکنون ۱۴ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان فعال کردن واحد‌های نیمه فعال و کمک به واحد‌های تولیدی در جهت افزایش سطح تولید و توسعه واحد‌های صنعتی استان را دغدغه صنعت و معدن عنوان کرد و تصریح کرد: واحد‌های تولیدی باید رقابت پذیرباشند و بتوانند در بازار‌های خارجی رقابت کنند.

درج قیمت بر محصولات تولیدی ضروری است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در بازدید از واحد تولیدی آب معدنی هورامان درج قیمت بر محصولات تولیدی را ضروری دانست و گفت: واحد‌های تولیدی موظفند قیمت تولیدکننده محصولات و ارزش افزوده مالیاتی را بر محصولات تولیدی درج کنند.

دره‌ وزمی درج قیمت محصولات را در راستای حفظ حقوق مصرف کننده و تولیدکننده و مبارزه با گرانفروشی و کاهش قیمت‌ها عنوان کرد.

وی افزود: آب معدنی، نوشابه‌های گازدار در اولویت نخست، مواد سلولزی شوینده و لوازم خانگی، روغن موتور ترمز و محصولات شوینده در اولویت‌های بعدی نظارت (درج قیمت بر محصولات) قرار دارد.

بانک‌ها موظفند تسهیلات مورد نیاز واحد‌های تولیدی را فراهم کنند

مدیر کارخانه شین‌ بافت سنندج مشکل واحد‌های تولیدی را تسهیلات بانکی دانست و گفت: بانک‌ها موظفند تسهیلات مورد نیاز واحد‌های تولیدی را فراهم کنند.

کیومرث امینی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی پس از ۱۹ ماه وقفه در تولید مجددا آغاز به کار کرده است، توسعه واحد‌های تولیدی و افزایش اشتغال در این مجموعه را نیازمند حمایت ویژه مسودلان دانست.

به گفته وی، این واحد تولیدی از سال ۶۷ تاسیس و در سال ۶۹ راه اندازی شده است و یکی از برند‌های معروف کشور است.

شرکت نیرو درخشش اولین تولید کننده روغن باکیفیت در استان است

مدیر شرکت نیرو درخشش کردستان گفت: این شرکت که اولین تولیدکننده روغن کانزاست، اولین شرکت تولیدکننده و عرضه روغن ترکیبی با کیفیت عالی به بازار است که در سال ۹۹ محصولات با برند کانزا به بازار عرضه کرده است.

اشرف ملایی با اشاره به اینکه تغییرات در شرکت را نیازمند ۶۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش است خواستار توجه جدی استاندار کردستان به واحد‌های تولیدی شد.

به گفته وی، تولید روغن کانزا فرآورده‌ای است که در خودرو‌های بنزینی، دیزلی، روغن دنده و روغن فرمان و انواع روغن‌های صنعتی کاربرد دارد.

رئیس سازمان صنعت و معدن و کارشناسان این اداره کل از واحد تولیدی آب معدنی هورامان، شرکت نیرو درخشش (تولید کننده روغن کانزا)، شرکت شین بافت و شرکت ابرداده‌های فناوری هفت سین بازدید کردند.

منبع: حبرگزاری فارس استان کردستان

عناوین برگزیده