تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۴۶
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۴۴۹۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت مصرف‌کننده کالا حداکثر ۳۰درصد بالاتر از قیمت تولیدکننده

‌می‌متالز - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در پاسخ به این پرسش که درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌ها از چه زمانی اجرایی می‌شود؟ گفت: این کار از حدود یک ماه پیش آغاز شد و هر هفته به فهرست کالا‌ها اضافه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق مفتح افزود: کالا پس از تولید، فرآیند توزیع را طی می‌کند و پس از آن بحث خرده فروشی است که هزینه‌های مستقل از هم دارند و در فاصله بین قیمت کارخانه تا مصرف کننده نهایی، این ۲ هزینه به آن تعلق می‌گیرد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه مسافت واحد‌های تولیدکننده تا مراکز توزیع و مصرف، متفاوت است، اعلام یک قیمت واحد برای مصرف کننده، دقیق نیست و این روش می‌توانست برخی گران فروشی‌ها و تخلفات در لایه‌های توزیع و یا خرده فروشی را ایجاد کند.

مفتح افزود: قیمت تولید کننده، مبنای قیمت را از درب کارخانه قرار می‌دهد و با توجه به بُعد مسافت و نوع کالا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد به قیمت تولید کننده افزوده می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: فاصله قیمتی بین تولیدکننده‌ها و خرده فروشی‌ها در مورد کالا‌های مصرفی، تا ۲۰ درصد و کالا‌های سرمایه‌ای تا ۳۰ درصد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده