تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۹۹۷۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

‍پرداخت ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان در سال ۹۸/ جایگاه سوم کشوری سمنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان در سال ۹۸ خبر داد.
‍پرداخت ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان در سال ۹۸/ جایگاه سوم کشوری سمنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید

به گزارش می متالز، علی تشنه دل در اولین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سال جاری که در استانداری سمنان برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: ۳۸۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان بالغ بر ۱۳ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی ، ۲۱۲ واحد به ارزش ۹۸۵۰ میلیارد ریال مربوط به رونق تولید و ۱۶۸ واحد به ارزش ۳۳۴۰ میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال می باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۸ ، ۷۰۸ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که از این تعداد ، ۴۰۴ پرونده جهت عقد قرارداد در بانکهای عامل در دست بررسی می باشد.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کشوری در پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ در سال گذشته از نظر تعداد پرداخت رتبه چهارم و از نظر مبلغ رتبه سوم در کشور را دارا می باشد.

تشنه دل ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این جلسه بیش از ۱۰۵۰ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود ، ۲۲۴۹ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که از این تعداد، ۷۵ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان افزود: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه، ۵۵ واحد صنعتی و کشاورزی جهت دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به ارزش ۱۸۴۰ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی و همچنین مشکلات بانکی، مالیات و زیربنایی سه واحد تولیدی عایق البرز ارغوان، پارسا سازان و رنگین پروفیل کویر بررسی شد.

عناوین برگزیده