تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۴
بازدید: ۵۰۰
کد خبر: ۲۹۴۲۴۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن مس دوست بیگلو یکی از سه معدن بزرگ کشور خواهد شد

‌می‌متالز - رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص فعالیت معدن در منطقه مشگین شهر گفت: منطقه دوست بیگلو (صاحب دیوان) در مشگین شهر نشانگر محل اکتشاف عناصر مس و مولیبدن هست که با سرمایه گذاری بخش خصوصی (شرکت جلگه‌های آسمانی) بدون استفاده از تسهیلات بانکی با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و با میزان ذخیره ۷۰ میلیون تومان و استخراج سالیانه یک میلیون تن اقدام به استخراج عناصر فلزی معدنی نموده.

به گزارش می‌متالز، دکتر صادقی یادآور شد: با توجه به سیاست‌های استان مبنی بر جلوگیری از خروج مواد معدنی خام، این شرکت اقدام به احداث کارخانه فرآوری مس و تولید کنسانتره مس نموده که تا شهریورماه ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: این معدن یک نعمت خدادادی با ذخیره بسیار خوب و مثمر ثمر برای استان اردبیل و یکی از سه معدن بزرگ کشور خواهد شد که همراه با واحد‌های فرآوری آن، علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۳۰ نفر با پرداخت حقوق دولتی باعث توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه افزود: اخیراً ویدیویی درفضای مجازی مبنی بر برداشت غیر مجاز معادن بخش ارشق توسط شرکت چینی در حال پخش می‌باشد که مطالب گفته شده در آن به هیچ وجه صحت ندارد بلکه با استفاده از نیروی انسانی متخصص داخلی و اهالی منطقه که علاقه‌مند به توانمندسازی ظرفیت‌های داخلی و تحقق رونق چرخ‌های اقتصادی استان هستند برداشت از این معادن صورت می‌گیرد.

صادقی در پایان گفت: تمامی مراحل این معدن به صورت قانونی و با اعلام نظر مساعد دستگاه‌های اجرایی مستعلم از جمله امور اراضی، محیط زیست و... انجام شده است.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل

عناوین برگزیده