تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۶
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۹۴۲۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ریزش ۲.۵ درصدی قیمت سنگ آهن

‌می‌متالز - در پی وضع محدودیت برای فعالیت کارخانه بزرگ تولید فولاد «تانگشان» در شمال چین، قیمت سنگ آهن با ریزش و اصلاح مواجه شد.

به گزارش می‌متالز، در پی وضع محدودیت برای فعالیت کارخانه بزرگ تولید فولاد «تانگشان» در شمال چین، قیمت سنگ آهن با ریزش و اصلاح مواجه شد.

بر اساس این گزارش، کارخانه تولید فولاد تانگشان از روز شنبه به دلیل شکل گیری آلودگی سنگین هوا در شمال چین، از سوی دولت این کشور موظف به تعطیلی بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود شده است.

در پی این رخداد، قیمت معاملات آتی سنگ آهن دالیان و سنگاپور برای دومین روز متوالی با ریزش مواجه شده است. دولت محلی تانگشان اعلام کرده که میزان آلوگی هوای این استان به سطح ۲ وضعیت اضطراری رسیده و به همین دلیل، از روز یکشنبه فعالیت بخش عمده‌ای از کارخانه‌های صنعتی فعال در این استان از جمله کارخانه تولید فولاد تانگشان را به حال تعلیق در آورده است.

لازم به ذکر است، استان تانگشان قطب اصلی تولید فولاد در چین به حساب آمده و به تنهایی، بین ۳۰ الی ۵۰ درصد از نیاز‌های فولاد این کشور را تامین می‌کند.

در پی این رخداد، قیمت هر تن سنگ آهن در بورس مبادلاتی دالیان بیش از ۲.۵۳ درصد کاهش یافته و به ۱۲۷ دلار در هر تن رسید.

در بورس سنگاپور نیز، هر تن سنگ آهن با ۲.۶۴ درصد ریزش قیمت، روز دوشنبه به ۱۲۳ دلار در هر تن کاهش یافت. کارشناسان بازار آهن چین معتقدند تا زمان بهره برداری مجدد و کامل از ظرفیت خط تولید شرکت فولاد تانگشان، قیمت‌ها همچنان مسیر ریزشی را در بازار طی خواهند کرد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده