تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۳۶۷
کد خبر: ۲۹۴۱۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازگشت معدن سنگ آهن دیوالان سردشت به چرخه تولید

‌می‌متالز - با ورود دستگاه قضایی مشکلات معدن سنگ آهن دیوالان سردشت حل و زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر نیز فراهم شد.

به گزارش می‌متالز، با ورود دادگستری استان آذربایجان غربی مشکلات معدن سنگ آهن دیوالان سردشت حل شد و زمینه برای اشتغال ۲۵۰ نفر و رشد و توسعه اقتصادی منطقه فراهم شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در سفر دو روزه به جنوب استان عصر امروز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه ضمن افتتاح معدن سنگ آهن دیوالان سردشت از این مجموعه معدنی بازدید کردند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: معدن سنگ آهن دیوالان سردشت یکی از وسیع‌ترین معادن غرب کشور است که در زمینه استخراج سنگ آهن و منگنز فعالیت داشته و قصد اخذ مجوز و توسعه آن در زمینه استخراج محصولات ثانوی سیلیس و کربنات کلسیم را دارد.

ناصر عتباتی می‌گوید: با بهره برداری از این مجموعه معدنی زمینه اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر را فراهم خواهد شد و به همین دلیل مشکلات این واحد معدنی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان مطرح و برای رفع آن‌ها تصمیمات قانونی اتخاذ شده بود.

وی ادامه داد: در راستای بررسی مصوبات کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان عصر امروز به همراه مدیران قضایی و مدیران شهرستانی در حوزه صنعت و معدن و منابع طبیعی به لحاظ مشکلاتی که در خصوص این معدن مهم منطقه که دارای محصولات معدنی متعدد که می‌تواند یک پتانسیل اشتغال و تولید ثروت را برای منطقه داشته باشد از آن بازدید کردیم.

رئیس شورای قضایی استان گفت: همه این اقدامات در کنار تلاش‌هایی که همکاران ما در تشکیلات قضایی شهر پیرانشهر با همکاری همه مسوولین و مدیران این شهرستان در دستور کارشان است برای فراهم آوردن بستر‌های اشتغال، تولید و توسعه این منطقه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده