تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۵۴
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۲۹۴۳۶۰

کارگران بخش حمل و نقل اروپا به تصمیم پارلمان اروپا برای برون‌سپاری حمل و نقل ریلی اعتراض می‌کنند

‌می‌متالز - در ۲۸ فوریه (دوشنبه هفته آینده)، اعضای فدراسیون حمل و نقل اروپا (ETF) در بروکسل در اعتراض به تلاش غیردموکراتیک کمیسیون اروپا برای اجبار به آزادسازی خدمات حمل و نقل عمومی از طریق راه آهن و جاده در برابر پارلمان اروپا، متحصن می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، بیش از یک هزار کارگر بخش حمل و نقل از ۱۰ کشور و اتحادیه‌های آن‌ها؛ هفته آینده در مقابل پارلمان اروپا برای دفاع از حمل و نقل عمومی و خدمات دولتی تحصن خواهند کرد.

در ۲۸ فوریه (دوشنبه هفته آینده)، اعضای فدراسیون حمل و نقل اروپا (ETF) در بروکسل در اعتراض به تلاش غیردموکراتیک کمیسیون اروپا برای اجبار به آزادسازی خدمات حمل و نقل عمومی از طریق راه آهن و جاده در برابر پارلمان اروپا، متحصن می‌شوند.

کمیسیون اروپا در تلاش است تا شورا و پارلمان اروپا را دور بزند و اختیارات کارکنان در زمینه حمل و نقل عمومی را حذف کند.

طبق مقررات اتحادیه اروپا در مورد تعهد خدمات عمومی (PSO)، تا سال ۲۰۲۳ و پس از آن، مقامات ذیصلاح در هر کشور عضو اتحادیه اروپا می‌توانند انتخاب کنند که خدمات عمومی راه آهن و جاده را مستقیماً به پیمانکاران بخش خصوصی یا از طریق مناقصه رقابتی، برون‌سپاری کنند. این اقدام می‌تواند به تعدیل نیرو یا تبدیل وضعیت کارکنان موجود بی‌انجامد.

اداره کل حمل و نقل کمیسیون اروپا (DG) می‌خواهد برخلاف قوانین قبلی در حمایت از حمل و نقل عمومی و دولتی عمل کند و مناقصه رقابتی را برای آزادسازی بیشتر خدمات حمل‌ونقل عمومی عادی کند.

در سال گذشته، اتحادیه کارگری ETF، با سازمان‌های کارفرمایی در راه‌آهن و جاده، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و دیگر موافقان خصوصی‌سازی خطوط حمل و نقل مخالفت جدی کرده و مانع از تصویب چنین طرحی در پارلمان اروپا شد، اما کمیسیون اروپا برای سال ۲۰۲۳ میلادی قصد دارد تا آن طرح را احیا کند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده