تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۲۹۴۴۳۶
سرویس خبر : اجتماعی

انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی فولاد برای نخستین بار

‌می‌متالز - صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد اعلام کرد که برای نخستین بار در طول فعالیت گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد، صورت‌های مالی شرکت‌های تابعه این گروه مورد حسابرسی و اخذ تأییدیه موسسات حسابرسی همچون سازمان حسابرسی کشور قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، علی احمدی (سرپرست و نائب رئیس گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد-دالاهو) گفت: مدیران فعلی گروه اعتقاد راسخ دارند از مهم‌ترین الزامات تبدیل شرکت به نهاد مالی، انضباط مالی در تمامی ارکان شرکت مادر و شرکت‌های تابعه است و به همین منظور علاوه بر اخذ گزارشات ادواری ماهانه و فصلی، تمامی شرکت‌های زیرمجموعه را ملزم به تهیه صورت مالی میان دوره‌ای (شش ماهه) و اخذ نظر حسابرسان مستقل معرفی شده از سوی کارگروه انتخاب حسابرس وزارت امور اقتصادی و دارایی نموده‌اند.

در همین راستا هرچند با تأخیر به دلایل استقرار ساختاری‌های مالی و عملیاتی شفافیت، لیکن گزارشات بصورت شفاف از حسابرسان مستقل محترم شرکت‌های تابعه اخذ و جلسات بررسی گزارشات نیز طی روز‌های آتی با حضور مدیران شرکت‌های تابعه و حسابرسین برگزار خواهد شد.

گزارش‌های مالی میان دوره‌ای شرکت‌های صندوق فولاد، با هدف بررسی عواملی نظیر توان کسب سود، ایجاد جریان‌های نقدی و شرایط مالی و نقدینگی مجموعه تهیه می‌شوند. این گزارشات با ارائه اطلاعات کاربردی جهت پیش بینی بهتر شرایط عملکردی واحد اقتصادی، در اخذ تصمیمات درست به سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان و سایر استفاده‌کنندگان کمک می‌کنند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده