تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۹۴۴۵۵
مجری کل طرح‌های زیر بنایی استان:

توسعه گردشگری وصنعت با راه اندازی راه آهن اصفهان- شهرکرد

‌می‌متالز - خط ریلی اصفهان-سفید دشت-شهرکرد با هدف اتصال مرکز استان چهارمحال و بختیاری به شبکه سراسری ریلی ساخته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مجری کل طرح‌های زیر بنایی استان اصفهان درباره طرح راه آهن اصفهان-سفید دشت –شهرکرد با بیان اینکه در دو سال گذشته در بخش زیر سازی حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در صورت تامین اعتبار زیر سازی این طرح تمام شده بود گفت: حدود ۱۸ تونل در این مسیر قرار دارد و عملیات ساخت تونل‌ها و پل‌های بزرگ اجرا شده است وتا کنون برای این طرح ۱۰۰۰ میلیارد هزینه شده و در سفر ریاست جمهوری نیز ۱۰۰۰ میلیارد دیگر تخصیص یافته است.

علیرضا صلواتی با اشاره که در این طرح ۹۱ کیلومتری ۵ ایستگاه درنظر گرفته شده است افزود: ایستگاه مبداء این راه آهن حسن آباد مبارکه، ایستگاه دوم لنجان، ایستگاه ۳ روستای کاهریز، ایستگاه ۴ فرخ شهر و در نهایت به ایستگاه پایانی شهرکرد می‌رسد.

به گفته وی دسترسی مرکز استان به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیت‌های ریلی، کاهش ترافیک بین استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان، محرومیت‌زدایی و رویکرد توسعه متوازن در استان‌های مرکزی کشور و تکمیل کریدور ریلی اصفهان- اهواز از مزایای بهره برداری از راه آهن مبارکه- سفید دشت است.

مجری کل طرح‌های زیر بنایی استان با بیان اینکه این طرح می‌تواند موجب رونق گردشگری شود گفت: با تکمیل این شبکه ریلی تا استان خوزستان مسیر اصفهان به اهواز کوتاه می‌شود و این قطار برقی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر مسیر را از ۱۶ ساعت به حدود ۶ ساعت کاهش می‌یابد.

صلواتی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح مصرف انرژی، آلودگی هوا و پرداخت یارانه سوخت به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال کاهش می‌یابد گفت: توسعه اقتصادی منطقه و اشتغال زایی به میزان ۸۰۰۰ نفر، انتقال ۴۰ درصد از بار‌های عبوری به میزان تقریبی ۲۸ میلیون تن و ۵۰ درصد از مسافران منطقه از جاده به راه آهن به میزان ۱.۹ میلیون مسافر در سال را به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده