تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۹۴۵۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان تاکید کرد؛

کالا‌های اساسی موردنیاز مردم در کردستان تامین می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که در راستای ایجاد امنیت و آرامش بر بازار کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم تامین و توزیع می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: نظارت بر بازار و تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم با قیمت مناسب ضروری است.

وی از عرضه اقلام اساسی با ۱۰ درصد زیرقیمت بازار در نمایشگاه‌های استان خبر داد و اضافه کرد: هفت نمایشگاه در ۱۰ شهرستان استان کالا‌های اساسی و ضروری مردم را عرضه می‌کنند.

مدیرکل صمت استان کردستان عرضه کالا با قیمت مناسب و رضایتمندی مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: هماهنگی میان ادارات و سازمان‌ها به‌منظور ایجاد امنیت و آرامش بر بازار هدف اصلی کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا است و انتظار می‌رود در این ایام با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شاهد آرامش بازار و رفاه هر چه بیشتر شهروندان در بحث بازار شب عید باشیم.

خلیقی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز بر روند برخی کالا‌های اساسی تاثیرگذار است، گفت: در راستای کنترل و نظارت بر عرضه کالا‌ها در بازار گشت‌های مشترک تعزیرات از چند روز قبل آغاز شده و بر نحوه عرضه کالا‌ها و قیمت آن نظارت دارد و در صورت مشاهده هر ونه تخلف و عرضه نامتعارف قیمت قاطعانه با آن برخورد خواهد شد.

برپایی نمایشگا‌های عرضه مستقیم کالا در تنظیم بازار موثر است

از سوی دیگر، «طه سمیعی» معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در تنظیم بازار نقش موثری دارد.

وی ادامه داد: تنظیم بازار به‌عنوان مجموعه راهبردی است که در راستای حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان بوده و هدف از ایجاد آن افزایش رفاه اجتماعی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان کردستان با اشاره به اینکه یکی از ابزار‌های تنظیم بازار برگزاری نمایشگاه است، افزود: معمولا این نمایشگاه‌ها در فصولی از سال برگزار می‌شود که حجم تقاضا با توجه به شرایط موجود بالا است.

وی با بیان اینکه در ایام عید و به‌منظور رفاه حال شهروندان نمایشگاه‌های عمومی در ۷ شهرستان استان و فروش‌های فوق‌العاده در واحد‌های صنفی استان برگزار می‌شود، یادآور شد: در نمایشگاه بهاره امسال ۴۸۰ غرفه از جمله مواد پروتینی، مواد غذایی، آجیل، شوینده‌ها و دیگر نیاز‌های سبد خانوار در نظر گرفته شده است.

سمیعی ادامه داد: کالا‌های موجود در نمایشگاه با حداقل ۱۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت متعارف بازار و ۱۵ درصد نسبت به قیمت تمام شده کالا عرضه می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در راستای رفاه شهروندان و تامین مایحتاج مردم در ایام عید هماهنگی‌های با واحد‌های صنفی صورت گرفته و در این راستا ۴۲۰ واحد صنفی آمادگی لازم را برای برگزاری فروش فوق العاده در استان دارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان کردستان با اشاره به اینکه یکی از مصادیق ورود دولت در بازار تنظیم بازار است، گفت: تنظیم بازار مجموعه‌ای از سیاست‌ها و برنامه‌هایی است که به‌منظور ایجاد همگرایی در زنجیره‌ای ارزش کالا‌ها و خدمات در بازار و حمایت عاملین آن اتخاذ می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده