تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۹۴۷۲۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اولین حضور رسمی مجتمع مس شهربابک در شورای پژوهش سازمان ایمیدرو

‌می‌متالز - شورای پژوهش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در روز چهارشنبه ۳ اسفند در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تشکیل جلسه داد و مجتمع مس شهربابک برای اولین بار به طور رسمی در این شورا حضور یافت.

به گزارش می‌متالز، در این نشست مهندس مهدوی رییس واحد تحقیق و توسعه‌ی مجتمع مس شهربابک در تشریح اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این مجتمع به راه اندازی سامانه نوآوری باز مجتمع اشاره کرد و گفت: این سامانه گام بزرگی در هدفمند کردن حل نیاز‌های فناورانه مجتمع و حرکت به سمت توسعه تکنولوژی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مهم ترین مساله در توسعه نوآوری و فناوری در مجتمع‌های بزرگ، داشتن برنامه مکتوب و هدفمند بوده و نباید بدون برنامه ریزی و داشتن اهداف منطبق با زنجیره ارزش در این مسیر پیش رفت.

مهدوی بیان داشت: همگام بودن واحد‌های تحقیق و توسعه با تولید و ایفای نقش در ایجاد ارزش افزوده در مجتمع، می‌بایست از مهم ترین راهبرد‌های مدیریتی در تحقیق و توسعه مجتمع‌های بزرگ معدنی باشد.

همچنین دکتر سروش مقصودی مجری طرح توسعه نوآوری و فناوری مجتمع مس شهربابک به عنوان مهمان این شورا، با موضوع عارضه یابی برای احصاء نیاز‌های فناورانه به ایراد سخن پرداخت.

مجتمع مس شهربابک با حضور در شورای پژوهش ایمیدرو گام مهمی در توسعه زیست بوم نوآوری خود برداشته و امید است تا پایان سال ۱۴۰۲ به یکی از مجتمع‌های پیشرو در توسعه تکنولوژی تبدیل گردد.

گفتنی است پس از پیوستن مجتمع مس شهربابک به شورای پژوهش سازمان ایمیدرو در گردهمایی مسینو، این اولین حضور رسمی مجتمع در شورای پژوهش سازمان ایمیدرو بود.

عناوین برگزیده