تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۲۹۴۷۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد؛

تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده برای واحد‌های متخلف در کردستان/ آغاز طرح نظارت ویژه نوروز و رمضان در استان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که در سال گذشته ۲ هزار و ۴۷۲ فقره پرونده برای واحد‌های متخلف صنفی و غیرصنفی پس از نظارت بر این واحد‌ها تشکیل شد.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، در این خصوص اظهارکرد: در ۱۱ ماهه سال جاری در مجموع ۱۹ هزار و ۱۷۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان صورت گرفت.

وی با اشاره به کشف ۲ هزار و ۷۴۱ مورد تخلف در این بازرسی‌ها، افزود: در این رابطه ۲ هزار و ۴۷۲ فقره پرونده برای واحد‌های متخلف صنفی و غیرصنفی تشکیل شد.

مدیرکل صمت استان کردستان با اشاره به اینکه عمده این تخلفات، گرانفروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت بود که برای آن‌ها بیش از ۱۴۸ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال جریمه منظور شده، ادامه داد: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان ۳ هزار و ۸۷۵ مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آن‌ها ۵۸۵ مورد تخلف احراز شد که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحد‌های صنفی اعم از کم فروشی، گران فروشی، عدم درج قیمت و ...، مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و موارد تخلف را گزارش کنند

آغاز طرح نظارت ویژه نوروز و رمضان در استان کردستان

خلیقی با اشاره به اینکه طرح نظارت ویژه نوروز و رمضان در استان کردستان آغاز شده، یادآور شد: در راستای اجرای این طرح گشت‌های نظارتی با سایر دستگاه‌های نظارتی از ۱۵ اسفند آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان در استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سالیان گذشته طرح تشدید، بازرسی، نظارت و پایش کلا‌های اساسی در استان کردستان اجر می‌شود، افزود: بازرسین در شهرستان‌ها و مرکز استان در مراکز خرید و بازار‌های سطح شهر حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل صمت استان کردستان بیان کرد: انتظار می‌رود اصناف از تخلف و گرانفروشی پرهیز کنند و هرگونه افزایش قیمت کالا را منوط به ارائه فاکتور خرید کالا قرار دهند.

وی در ادامه یادآور شد: فروشندگان به بهانه نوسانات و افزایش نرخ ارز حق گران کردن قیمت کالا‌ها را ندارند، چراکه در صورت مشاهده هرگونه تخلف برابر قانون برخورد می‌شود.

خلیقی با اشاره به این مطلب که برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و فروش‌های فوق‌العاده در این ایام در راستای کنترل قیمت و تامین مایحتاج شهروندان صورت گرفته، گفت: فروشندگان نباید به بهانه نوسانات و افزایش نرخ ارز قیمت کالا‌ها را افزایش دهند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده