تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۹۵۰۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک کارشناس صنعت فولاد مطرح کرد:

۱۸ میلیارد دلار؛ ارزش سالانه محصولات فولادی ایران/ در اوایل سال آینده بازار متعادل خواهد شد

‌می‌متالز - یک کارشناس صنعت فولاد گفت: ارزش محصولات تولیدی صنعت فولاد در کشور سالانه حدود ۱۸ میلیارد دلار است.

به گزارش می‌متالز، حسن طاهری با اشاره به میزان ارزش تولید سالیانه فولاد در کشور اظهار کرد: براساس تحلیل‌های انجام شده، بخشی از مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد، وارداتی است و فولادی‌ها برای اینکه نیاز خود را تامین کنند، ارز هزینه می‌کنند، اما متاسفانه قیمت فولاد جهانی است.

وی گفت: باید دانست ارزش محصولات تولیدی صنعت فولاد در کشور سالانه حدود ۱۸ میلیارد دلار است که حدود ۸ میلیارد دلار آن راهی بازار‌های صادراتی و حدود ۱۰ میلیارد دلار آن در بازار داخلی عرضه می‌شود.

طاهری افزود: در چنین وضعیتی، دولت باید شرایطی را ایجاد کند تا منفعتی در صنعت برای تولیدکننده و فروشنده به دست آید. همچنین افزایش نرخ محصولات فولادی در بورس کالا به صورت نوسانی در حال تغییر است و نسبت به تورم و اقتصاد جهانی در بورس نمایان می‌شود.

این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به اینکه برخی از دولتمردان افزایش قیمت مسکن را ناشی از افزایش قیمت فولاد می‌دانند، بیان کرد: در صورتی که سهم فولاد در بهای تمام شده ساختمان، سهم چندان با اهمیتی نیست، این عامل نمی‌تواند تاثیرات زیادی در بازار مسکن داشته باشد.

وی در پایان اظهارداشت: با تحلیل‌های انجام شده، تا پایان سال بازار فولاد و صنعت متعادل نیست و در اوایل سال آینده این بازار به تعادل خود می‌رسد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده