تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۹۵۱۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان لرستان اعلام کرد:

صدور پروانه‌های کسب و کار برای دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان لرستان از صدور پروانه‌های کسب و کار برای دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «بهمن جعفری» مدیرکل صمت استان لرستان در دیدار با سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان و در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل صمت و دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان در راستای همکاری مشترک برای اجرای فعالیت‌های نوآورانه، پژوهشی، مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی حسب نیاز سازمان و دانشگاه و تبادل آمار و اطلاعات جهت ارتقا و کیفی‌سازی خدمات مورد نیاز طرفین، از اعلام آمادگی اداره کل صمت استان برای صدور پروانه‌های کسب و کار و همچنین اعطای تسهیلات چهار درصدی برای آن دسته از دانش آموختگان و دانشجویان واجد شرایط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان که در قالب واحد‌های تولیدی فعالیت کنند، خبر داد.

وی افزود: با هدف ایجاد مشاغل پایدار، آمادگی صدور پروانه‌های کسب برای واحد‌های تولیدی با اعطای تسهیلات چهار درصدی برای آن دسته از دانش‌آموختگان و دانشجویان واجد شرایط دانشگاه جامع علمی کاربردی که در قالب واحد‌های تولیدی فعالیت کنند را داریم.

برگزاری استارتاپ تخصصی صنعتی در لرستان

مدیرکل صمت استان لرستان از برگزاری استارتاپ مشترک باهمکاری این سازمان و دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌ها و وجود مراکز آموزش علمی کاربردی صنعتی در استان، بر اساس برنامه پیش‌بینی شده در تیرماه سال ۱۴۰۲ استارتاپ تخصصی در حوزه صنعت را با دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همکاری‌های مشترک در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی با دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند خلاء بین صنعت و دانشگاه را برطرف کند.

جعفری از برگزاری نمایشگاهی با حضور فعالان اقتصادی در قالب ۳۲ نوع انواع کسب و کار خبر داد و خواستار مشارکت دانشگاه جامع علمی کاربردی در این رویداد مهم شد.

در این جلسه، محمدرضا جعفری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این دانشگاه پرداخت.

اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک در جهت شناخت مشکلات موجود در منطقه و ارائه راهکار‌های مؤثر تا مرحله تبیین دانش فنی، برگزاری سمینارها، همایش‌ها و دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آزاد، تک درس و تک پودمان و ضمن خدمت مورد نیاز طرفین، همکاری در خصوص معرفی اساتید و متخصصین و تبادل نیرو‌های کارشناسی بین صمت و دانشگاه جهت مشاوره، آموزش، تحقیق، پژوهش، اتاق فکر، کارگروه‌ها، میز‌های تخصصی، برگزاری استارت آپ در حوزه صنعت، معدن و تجارت به صورت مشترک در دانشگاه و پیگیری ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای جدید و تخصصی مورد نیاز سازمان در دانشگاه از موضوعات این تفاهم‌نامه همکاری بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده