تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۹۵۳۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی اقتصادی دولت؛

گام بلند دولت در ترخیص کالا‌ها از گمرک

‌می‌متالز - سخنگوی اقتصادی دولت در گفتگو با رادیو اقتصاد درباره وضع ترخیص کالا‌ها در گمرک گفت: زمان ترخیص کالا‌های صادراتی از یک روز به حدود ۴ ساعت کاهش پیدا کرده و برای واردات نیز وارداتی زمان ترخیص از متوسط ۷ روز به ۳ روز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش می‌متالز، آقای خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت درباره وضع ترخیص کالا‌ها در گمرک گفت: زمان ترخیص کالا‌های صادراتی از یک روز به حدود ۴ ساعت کاهش پیدا کرده و برای واردات نیز وارداتی زمان ترخیص از متوسط ۷ روز به ۳ روز کاهش پیدا کرده است.

سوال: به هر دلیلی اخباری مطرح شده یا می‌شود که به خاطر مشکلات اسنادی و ارزی برای واردات حالا محصولات مختلف ارزی و گمرکی، دچار مشکلاتی هستیم اولا این که شما آیا این خبر را تایید می‌کنید یا تکذیب اگر ارزیابی هم راجع به این موضوع دارید بفرمایید.

آقای خاندوزی: بر اساس گزارش‌های مقدماتی که گمرک در ۱۱ ماه ۱۴۰۱ منتشر کرده بنده خدمتتان عرض کنم که کشور به طور قطع ۵۳ میلیارد دلار واردات داشته است و این مقدار کالا وارد سرزمین اصلی شده که یعنی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در مورد زمان ترخیص کالا‌ها هم فرایند‌ها دارد سریع‌تر انجام می‌شود در گمرک و در حوزه واردات و هم در حوزه صادرات امسال گام خیلی مثبت برداشته شد، زمان ترخیص کالا‌های صادراتی از یک روز به حدود ۴ ساعت کاهش پیدا کرده و در حوزه کالا‌های وارداتی زمان ترخیص از متوسط ۷ روز به۳ روز کاهش پیدا کرده است، بنابراین مجموع فرایند‌ها در مسیر تسهیل تجارت کشور است، اما این که ممکن است در فرایند حالا چه ثبت سفارش چه به طور خاص و ویژه اطلاعی که بنده دارم در حوزه تخصیص شناسه ارزی و تامین ارز بانک مرکزی زمان‌ها طولانی شده باشد و خوب موجب شود که نارضایتی ایجاد شود حتما مواردی است که توسط وزارت صمت و بانک مرکزی پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده